سرطان سینه در کمین مردها

رزیتا اشتری
سالیانه 1500 مرد د رایران سرطان سینه می گیرند: وقتی اسم سرطان سینه می آید، همه توجه ها معطوف خانم ها می شود، اما بهتر است بدانید شاید این بیماری در زنان شایع باشد اما به گزارش الو دکتر از خبرگزاری فارس: سالیانه

سالیانه 1500 مرد  د رایران سرطان سینه می گیرند
وقتی اسم سرطان سینه می آید، همه توجه ها معطوف خانم ها می شود، اما بهتر است بدانید شاید این بیماری در زنان شایع باشد اما به گزارش الو دکتر از خبرگزاری فارس:  سالیانه 1500 مرد به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. 

 به گزارش الو دکترصفا نجار نجفی در گفت و گویی به فارس گفت: هر سال در ایران در حدود 1500 مرد مبتلابه سرطان سینه شناسایی می‌شود که به نسبت بسیار پایین تر از آمار ابتلای آن در خانم‌ها بوده؛ که لازم است آن نیز توجه خاصی شود و برای شناسایی و غربالگری سرطان در آقایان نیز اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

نجفی افزود: سرطان سینه در آقایان علائمی شبیه به بانوان دارد؛ اما شناسایی آن در مردان به دلیل کوچک بودن سینه و نرم بودن بافت آن آسان‌تر است و زودتر خود را نشان داده و شناسایی می‌شود و همین امر باعث انجام اقدامات کنترلی و درمانی به‌موقع می‌شود.

همچنین او اضافه کرد: در زنان ژنتیک می تواند یکی از عامل های بروز سرطان سینه در آن ها باشد، در صورتی که این بیماری در مردان بیشتر به صورت ژنتیکی بروز می کند. برای همین اگر در خانواده مردی دچار سرطان سینه شود، افراد خانواده باید تست های غربالگری را انجام دهند تا از این بابت مطمئن شوند. همچنین مراحل درمان در آقایان مانند درمان سرطان سینه در خانم ها است اما  یک تفاوت عمده در مردان و زنان مبتلابه سرطان سینه این است که اغلب مردان پاسخ بهتری به درمان‌های هورمونی می‌دهند. همچنین  در بحث درمان تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی مشابه روش این سرطان در بانوان است. توصیه می‌شود اگر مردان در ناحیه سینه غده‌ای را مشاهده می‌کنند که در گذشته وجود نداشته یا شرایط طبیعی آن تغییر کرده است یا مثلاً دچار بزرگ شدن غیرطبیعی سینه شده‌اند، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند تا مورد آزمایش و درمان قرار بگیرند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ