آیا استفاده از محافظ دندان مانع از دندان‌قروچه کودکان می‌شود؟

maryam01
دندان‌قروچه به هنگام خواب به دندان‌های کودکان آسیب رسانده و باعث شل شدن و ترک خوردن تدریجی آنها می‌شود.

دندان‌قروچه به هنگام خواب به دندان‌های کودکان آسیب رسانده و باعث شل شدن و ترک خوردن تدریجی آنها می‌شود. دندان‌قروچه در حدود ۱۵ تا ۳۳ درصد از کودکان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اگر فرزندتان از دندان‌قروچه رنج می‌برد، می‌تواند از محافظ دهان برای جلوگیری از عوارض احتمالی استفاده کند.
علائم دندان‌قروچه
صدای ناشی از دندان‌قروچه در برخی از موارد آن‌قدر بلند است که توسط اطرافیان شنیده می‌شود. اگر تا کنون صدای دندان‌قروچه فرزندتان را نشنیده‌اید، می‌توانید سایر علائم احتمالی را در نظر بگیرد. سردردهای صبحگاهی، درد فک و دندان، گوش درد و درد به هنگام جویدن از جمله علائمی هستند که به دندان‌قروچه نسبت داده می‌شوند. در برخی از موارد، کودک و والدین او از وقوع مشکل بی خبرند. در این شرایط، مراجعه به یک دندان‌پزشک متخصص موثر خواهد بود. دندان‌پزشکان از خوردگی، شکستگی، ترک و یا فرسایش مینای دندان‌ها به مشکل دندان‌قروچه پی می‌برند.
علت دندان‌قروچه
استرس، خشم و تنش باعث دندان‌قروچه می‌شوند. تراز نبودن دندان‌ها و درد ناشی از عفونت گوش، سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها نیز به دندان‌قروچه منجر می‌شوند. رشد دندان‌های دائمی کودکان نیز در برخی از موارد موجب دندان‌قروچه می‌شود.
استفاده از محافظ دهان از ساییده شدن دندان‌ها به هنگام خواب جلوگیری کرده و مانع از آسیب دیدن دندان‌های کودک می‌شود. به گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، بکارگیری محافظ دهان از شدت فشار ناشی از دندان‌قروچه می‌کاهد. محافظ دهان توسط دندان‌پزشک به طور سفارشی ساخته می‌شود تا قالب دهان را در بر گرفته و با فک و دندان‌های کودک متناسب باشد.
(منبع: mayoclinic)

احتمال انزوای کودکان مبتلا به دندان قروچه در مدرسه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ