جلوگیری از خشکی پوست با تغییر یک عادت کوچک

maryam01
شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زمستان‌ها از خشکی پوستشان می‌نالند. این موضوع تا حد زیادی می‌تواند به یکی از عادات شما برگردد.

همانقدر که آب گرم به شما احساس آرامش می‌دهد، رطوبت پوست را از بین برده و پوستتان را خشک و سفت می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند که همیشه صورتتان را با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید تا منافذ صورت را مسدود کند.
متخصصان پوست در این زمینه می‌گویند: در حالی که همه‌ی ما عاشق دوش گرفتن طولانی زیر آب داغ در سرمای زمستان هستیم، اما باید بدانیم که اصلا برای پوستمان خوب نیست. در واقع آب داغ باعث از بین رفتن روغن‌های لازم برای پوست می‌شود. همانطور که می‌دانید این روغن‌ها از لایه‌ی بیرونی پوست محافظت می‌کند. از طرف دیگر ممکن است مشکلات دیگری هم به همراه داشته باشد؛ مثلا باعث اتساع رگ‌های خونی شده و در صورت حالت گرگرفتگی ایجاد شود.
وقتی لیپیدها  یا چربی‌های پوست شروع می‌کنند به ساییده شدن، رطوبت موجود در منافذ از آن خارج می‌شود. پوست کم کم تَرک پیدا کرده و نمی‌تواند به خوبی از خود محافظت کند.
راهکار استفاده از آب سرد بسیار ساده و بهترین روش برای مبارزه با فرآیند خشکی و افتادگی پوست است. توصیه می‌شود که از آب گرم استفاده کنید، اما نه همیشه. در کل هفته‌ای یکبار می‌تواند مؤثر باشد. از طرفی به دنبال محصولاتی باشید که حاوی هیالورونیک اسید هستند؛ این اسید نوعی نم‌نگهدار بوده که آب را در لایه‌ی شاخی پوست حفظ می‌کند.
(منبع: NHS)

پیشگیری از خشکی پوست در فصل پاییز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ