ازدواج چگونه به سلامتتان کمک می‌کند؟

maryam01
نسان همان قدر که به وجود آب و هوا نیاز دارد، به ایجاد ارتباط با دیگران وابسته است. اما این پایان ماجرا نیست. عوامل روحی و روانی بسیاری وجود دارند که باید در آغاز رابطه در نظر گرفته شوند.

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی جدید از هر ۵ فرد مجرد یک نفر در حال آغاز یک رابطه جدی است. رابطه‌ای که گاها ارتباطی با مسائل و جذابیت‌های جنسی نیز ندارد. علاوه‌براین، یافته‌های این نظرسنجی  نشان می‌دهند که ۸۹ درصد از افراد به دنبال ازدواج با کسی هستند که تا آخر عمر با او زندگی کنند.
به گفته ربکا هندریکس، درمانگر ساکن نیویورک، همه چیز به میل ذاتی افراد در ارتباط با یکدیگر باز می‌گردد. انسان همان قدر که به وجود آب و هوا نیاز دارد، به ایجاد ارتباط با دیگران وابسته است. اما این پایان ماجرا نیست. عوامل روحی و روانی بسیاری وجود دارند که باید در آغاز رابطه در نظر گرفته شوند.
بودن در یک رابطه صرفا به لحاظ جسمی موثر نیست، بلکه اثرات عاطفی ملموسی بر طرفین رابطه می‌گذارد. محققان در یک مطالعه جدید که در نشریه پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق منتشر شده است، دریافتند که ازدواج خطر ابتلا به حمله قلبی در زنان و مردان را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که ازدواج کردن با پشتیبانی اجتماعی قوی‌تر، مراقبت بهتر و استرس کمتر همراه است. ازدواج امری است که احساس آرامش می‌آورد و فرد در این راستا نیازی به حضور فیزیکی شریک زندگی‌اش ندارد.
تحققات منتشر شده در نشریه بین‌المللی تغذیه رفتاری و فعالیت فیزیکی نشان می‌دهند که انسان در قبال پذیرش عادات سالم از شریک زندگی‌اش مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد، تا اینکه بخواهد به تنهایی به دنبال تغییر عادات خود باشد.
(منبع: mayoclinic)

دیدگاه تان نسبت به ازدواج، چگونه بر روابط تان تاثیر خواهد گذاشت؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ