علائم ابتلا به الگوی ریزش موی زنانه

maryam01
مو به شکل قابل توجهی با مفاهیم زنانگی و زیبایی زنانه پیوند خورده است. از این رو، از دست دادن این زیبایی طبیعی شوک بزرگی به زنان وارد می‌کند.

ریزش و تنک شدن مو برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل است. زنان بیش از همه از این مسئله رنج می‌برند. مو به شکل قابل توجهی با مفاهیم زنانگی و زیبایی زنانه پیوند خورده است. از این رو، از دست دادن این زیبایی طبیعی شوک بزرگی به زنان وارد می‌کند.
ریزش و تنک شدن مو تا حد زیادی یک امر طبیعی است. اما در بسیاری از موارد می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد و حتی به رویش مجدد آن امیدوار بود. در ادامه شما را با چند و چون این مسئله آشنا می‌کنیم.
الگوی ریزش موی زنانه (FPHL) چقدر شایع است؟
احتمالا با الگوی ریزش موی مردانه آشنا هستید. تقریبا نیمی از مردان بالای ۵۰ سال از ریزش مو رنج می‌برند. اما میزان ریزش مو در زنان به مراتب کمتر است. کمتر از ۴۵ درصد از زنان تا سن ۸۰ سالگی از یک سر پر از مو برخوردارند.
علائم و نشانه‌های FPHL چیست؟
علائم و نشانه‌های FPHL همان علائمی هستند که در الگوی ریزش موی مردانه مشاهده می‌شود. ریزش مو در مردان به طور معمول از اطراف شقیقه آغاز می‌شود؛ در حالیکه موی زنان تنها در قسمت فوقانی کمی نازک‌تر می‌شود.
چه عواملی باعث ریزش مو در زنان می‌شوند؟
علت اصلی ریزش مو نامشخص است؛ اما متخصصین بر این باورند که ریزش مو تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. این احتمال وجود دارد که عوامل ژنتیکی باعث شیوع ریزش مو شوند. کاهش سطح هورمون‌های زنانه پس از رسیدن به سن یائسگی باعث شیوع FPHL در برخی از زنان می‌شود. عواملی مانند استرس و رژیم غذایی نیز در شیوع این عارضه دخیل هستند.
(منبع: webmd)

۵ دلیل ریزش موی خانم‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ