جوانسازی پوست فقط با طب سوزنی

akahmadi
مژگان ربانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است و قرار است به‌زودی با سریال معمای شاه مهمان خانه‌های‌تان شود. او در این سریال در نقش اشرف پهلوی ظاهر شده و جوانی و پیری خواهر محمدرضا شاه را به تصویر کشیده است.

الو دکتر-مژگان ربانی  بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است و قرار است بهزودی با سریال معمای شاه مهمان خانههایتان شود. او در این سریال در نقش اشرف پهلوی ظاهر شده و جوانی و پیری خواهر محمدرضا شاه را  به تصویر کشیده است. مژگان ربانی متولد 1352 است و این روزها چهلودومین سال زندگیاش را پشتسر میگذارد. وقتی برای مصاحبه روبهرویش مینشینم ردی از دهه چهارم زندگیروی صورتش نمیبینم. آنچه میبینم همان مژگان ربانی است که در سالهای80 تا 82 در فیلمهای شکلات و تب ایفای نقش کرده است. ربانی تغییر سبک زندگیاش را مهمترین دلیل نشاط و شادابی پوستش میداند. او معتقد است که آشناییاش با شیوههای طبیعی درمانی باعث شده نگاهی متفاوت به زندگی و بیماریها داشته باشد و راههای مسالمتآمیز و بهتری را برای پیشگیری و درمان بیماریها انتخاب کند. او این روزها برای جوانسازی پوستش سراغ طب سوزنی رفته است. در یک عصر پاییزی مژگان ربانی  را برای یک جلسه طب سوزنی همراهی کردیم و با او درباره دلایل علاقهاش به طب سوزنی و شیوههای طبیعی درمان صحبت کردیم.  با ما همراه باشید تا از تجربیات مژگان ربانی درباره طب سوزنی و دیگر شیوههای طبیعی درمان باخبر شوید.

چطور شد به درمانهای طبیعی علاقهمند شدید؟

الو دکتر-اعتماد و اعتقاد زیادی به چیزهای طبیعی دارم. معتقدم کاری برای من مفید است که طبیعی باشد. طب سوزنی هم از آن دست کارهاست. طب سوزنی هم طبیعی است و هم یک طب قدیمی است. دربارهاش زیاد مطالعه کرده بودم و تصمیم گرفتم تجربهاش کنم. با دکتر صحبت کردم و بعد از اینکه ایشان توضیح دادند که دقیقا طب سوزنی چه کاری انجام میدهد روی تصمیمام مصمم شدم.

اولینبار برای چه مشکلی طب سوزنی را تجربه کردید؟

سیب سبز-دفعه اول با هدف اینکه آرامش بیشتری را تجربه کنم سراغ طب سوزنی آمدم. مدتی بود که اعصابم ضعیف شده بوده و احساس میکردم مژگان همیشگی نیستم. با خودم میگفتم چرا اینقدر بداخلاق شدم. دنبال راهی بودم تا بتوانم بر این موضوع غلبه کنم. با دکتر که از دوستان قدیمیام هستند هم راجع به این موضوع صحبت میکردم که ایشان باتوجه به روحیاتی که از من سراغ داشتند   پیشنهاد دادند طب سوزنی را تجربه کنم. بالاخره آمدم و طب سوزنی را تجربه کردم و در دو، سه جلسه اول واقعا نتیجه گرفتم. تاثیری که روی من داشت خیلی مشهود بود و واقعا مرا هیجانزده کرد. همین باعث شد که علاقهمند شوم بیشتر درباره طب سوزنی بدانم. کتابی درباره طب سوزنی خریدم و خواندم.

آرامشی که دنبالش بودید بعد از چند جلسه سراغتان آمد؟

کسانی که طب سوزنی را تجربه کردند میدانند از چه حرف میزنم. وقتی طب سوزنی انجام می دهید همان جلسه تاثیرش را روی بدنتان حس میکنید و به مرور با پیشرفت جلسات تاثیرها بیشتر و بیشتر میشود. فکر میکنم جلسه چهارم و پنجم بود که آن آرامشی که دنبالش بودم را پیدا کردم.  متوجه شدم که طب سوزنی طیف گستردهای از بیماریها را هم میتواند درمان کند. آمدم و به دکتر گفتم که میخواهم از این شیوه برای درمان سینوزیتم استفاده کنم.

سینوزیتتان درمان شد؟ 

واقعیت این است که سینوزیت مزمن دارم که حتی تابستانها هم مرا اذیت میکند، ولی با جلسات طب سوزنی توانستم آن را خیلی خوب مدیریت کنم. تابستان امسال را که واقعا بدون مشکل سپری کردم و امیدوارم پاییز و زمستان هم بههمین خوبی بگذرد. بهخاطر مشکل سینوزیتم گاهی سخت نفس میکشیدم اما هر بار که برای درمان سینوزیت سوزن میگرفتم  احساس میکردم چقدر راحتتر میتوانم نفس بکشم.

ادامه این گفتگوی خواندنی را می توانید در شماره 145 مجله سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک است بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ج

ج

1394-08-18 - 03:33 پاسخ

زخم سفید عثنى عشر نشانه چیست

admin

admin

1394-08-18 - 03:33

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .