نخستین علائم بیماری‌های قلبی در کودکان چاق

مهرناز زاوه
طی تحقیقات انجام شده، نتایج اسکن خردسالان چاق نشان می‌دهد که رگه‌هایی از بیماری قلبی و ناهنجاری‌های عضلات قلب در آنها دیده شده است.

طی تحقیقات انجام شده٬ نتایج اسکن خردسالان چاق نشان می‌دهد که رگه‌هایی از بیماری قلبی و ناهنجاری‌های عضلات قلب در آنها دیده شده است. بعد از مقایسه ۲۰ بچه‌ی خردسال چاق با ۲۰ بچه‌ی سالم هم سن و سال آنها٬ محققان دریافتند که بچه‌های چاق حدود ۲۷ درصد حجم عضله‌ی بطن چپ قلبشان بیشتر بوده و ۱۲ درصد عضلات قلبشان ضخیم‌تر است که هر دو نشانه‌های بیماری قلبی هستند.
برخلاف این مسئله که چاقی در دوران کودکی به یک مشکل شایع تبدیل شده است٬ اما محققان وقتی شواهدی از بیماری‌های قلبی را در بین بچه‌های هشت ساله یافته‌اند بسیار شگفت‌زده شدند. دکتر جینگ یکی از افراد متخصص در این زمینه می‌گوید: این مسئله نشان می‌دهد که در بچه‌های چاقی که کمتر از هشت سال دارند هم خطر بیماری‌های قلبی وجود دارد که هشدار بزرگی تلقی می‌شود.
حدود ۴۰ درصد از بچه‌های چاق به خاطر همین ضخیم بودن عضلات قلبی در معرض خطرات بیشتری قلبی مانند بیماری‌های قلبی و عدم پمپاژ درست خون قرار دارند. پزشکان هشدار دادند که مشکلات قلبی در دوران بچگی می‌تواند به مشکلات حادتری در دوران بزرگسالی بیانجامد. آنها میگویند والدین باید تا جائی که می‌توانند حواسشان به بچه‌ها بوده تا وزنشان را متعادل نگه دارند.
برخی از عوامل بروز مشکلات چاقی در بچه‌ها عبارتند از عدم تحرک فیزیکی منظم و صرف زمان زیاد در جلوی تلویزیون و کامپیوتر. درک و شناخت عواقب طولانی‌مدت این مسئله در شرایطی که تأثیرات چاقی فراگیر کودکان را در همه جا می‌بینیم بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز خواهد بود.
(منبع: medicinenet)

تاثیر کاهش مصرف قند در کاهش وزن کودکان چاق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ