بهتر است چاق باشیم یا لاغر؟

مهرناز زاوه
ت نشان می‌دهند که افراد چاق در مقایسه با همتایان لاغر اندامشان بیشتر زندگی می‌کنند. با این حال، همواره این پرسش مطرح بوده که آیا چربی به خودی خود مضر است یا خیر.

این دیدگاه که تناسب اندام از چاقی مهم‌تر است، در سال‌های اخیر رواج چشمگیری یافته است. دکتر تامی چانگ و دکتر کارول ریچاردسون با این دیدگاه مخالف هستند. آنها معتقدند که افراد چاق به کاهش وزن اهمیت بیشتری می‌دهند. تنها کاهش وزن می‌تواند از شیوع دیابت و بیماری کبد چرب جلوگیری کند.
لاغری و عدم فعالیت بهتر است، یا چاقی و فعالیت مستمر؟
این مسئله از چندین دهه پیش مورد بحث قرار گرفته است. مطالعات نشان می‌دهند که افراد چاق در مقایسه با همتایان لاغر اندامشان بیشتر زندگی می‌کنند. با این حال، همواره این پرسش مطرح بوده که آیا چربی به خودی خود مضر است یا خیر. علاوه‌براین، اغلب مطالعات به تناسب اندام اهمیت بیشتری داده‌اند. به خصوص در مواردی که پای طول عمر به میان آمده است. محققان بر این باورند که افراد چاق به اندازه همتایان لاغر اندامشان عمر می‌کنند. اینگونه بود که دیدگاه چاقی سالم بر سر زبان‌ها افتاد.
دکتر تامی چانگ و دکتر کارول ریچاردسون، از دانشگاه میشیگان، با این دیدگاه مخالف هستند. به گفته آنها، افرادی که چاق هستند به کاهش وزن بیش از تناسب اندام اهمیت می‌دهند.
به علاوه، طیف وسیعی از بیماری‌های خاص وجود دارد که کاهش وزن از شیوع آنها جلوگیری می‌کند. دیابت و بیماری کبد چرب از جمله اختلالاتی هستند که با کاهش وزن درمان می‌شوند. در حالیکه ورزش کردن کمک چندانی به درمان این بیماری‌ها نمی‌کند. به گفته آنها، توصیف تاثیر ورزش بر کاهش وزن با اغراق زیادی همراه بوده است. آنها معتقدند که رژیم غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
(منبع: webmd)

آیا واقعا چاق هستید+تست چاقی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نسریت

نسریت

1396-11-25 - 03:12 پاسخ

سلام من قدم183وزنم63کیلو همیشه درکنارخانم های کوتاه وبدن پرکه157وزن80کیلوبودن خیلی ضعیفتر بود چه ازنظر قدربدنی وچه ازنظر اعتمادبنفس به نظرم خانم های کوتاه خیلی قویترهستن ازهرلحاظ مخصوصا ازنظرقدرت بدنی ما دردوران دانشگاه توخوابگاه 8نفربودیم که بالا 180رقدم مابود باوزن میانگین 67کیلو همیشه با خانم های کوتاه 157بدن پر کشتی میگرفتیم در10ثانیه اول مارو میخوابدندن

mahnaz

mahnaz

1394-10-19 - 12:54 پاسخ

مطالبتون بسار عالی است و اینکه دوستان عزیز من برای لاغری شکمم از قرص زنور استفاده میکنم تا الان که موفق بوده میخواستم شما هم بدونید و اگر دوست دارید استفاده کنید