کشف داروی جدید آلزایمر با خواص ضد پیری

مهرناز زاوه
گروهی از محققان در آزمایشات خود به این نتیجه رسیدند که یک داروی آزمایشی برای درمان بیماری آلزایمر از روند پیری در حیوانات جلوگیری می‌کند.

گروهی از محققان در آزمایشات خود به این نتیجه رسیدند که داروی آزمایشی برای درمان بیماری آلزایمر از روند پیری در حیوانات جلوگیری می‌کند.
محققان موسسه سالک در ادامه مطالعات قبلی خود بر روی داروی درمان آلزایمر، موسوم به J147، به این نتیجه رسیدند که این دارو علاوه بر رفع علائم آلزایمر از پیشرفت روند پیری نیز جلوگیری می‌کند. محققان موسسه سالک در آزمایشات جدید خود که بر روی موش‌ها انجام گرفته بود، دریافتند که مصرف داروی J147 روند پیری در این حیوانات را متوقف می‌سازد. نتایج نشان می‌داد موش‌هایی که تحت درمان J147 قرار گرفتند، از حافظه بهتر، شناخت بیشتر، عروق خونی سالم‌تر و فیزیولوژی بهینه‌تری برخوردارند.
به گفته آنتونیو کورایس، محقق ارشد تیم، هدف اولیه از انجام این آزمایشات امتحان کردن داروی J147 بر روی حیواناتی بود که بیشترین شباهت را با انسان داشته باشند. محققان بر این باور بودند که مصرف J147 از روند پیری موش‌های سالخورده جلوگیری خواهد کرد، تا حدی که موش‌ها جوان‌تر از سن واقعی خود جلوه کنند.
دیوید شوبرت، از اعضای تیم تحقیقاتی سالک می‌گوید: «اگر داروی آزمایشی به درمان آلزایمر کمک کند، اثرات ضد پیری آن سودمند خواهد بود». تیم تحقیقاتی موسسه سالک به دنبال آن است که آزمایشات انسانی خود را در سال آینده ادامه دهد.
این مطالعه در نشریه Aging منتشر شده است.
(منبع: NHS)

گامی بزرگ برای درمان آلزایمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ