رابطه‌ جنسی بعد از جراحی سرطان سینه چگونه خواهد بود؟

مهرناز زاوه
اگر متوجه شده‌اید که باید به زودی جراحی سینه انجام دهید، احتمالا به آخرین چیزی که در این شرایط فکر می‌کنید، وضعیت جنسی‌تان خواهد بود. اما وقتی جراحی را انجام دادید و درمان شدید، قطعا به این مسئله فکر خواهید کرد که چطور می‌توانید وضعیت جنسی خود را در سطح خوبی نگه دارید و آن را حفظ کنید.

اگر متوجه شده‌اید که باید به زودی جراحی سینه انجام دهید، احتمالا به آخرین چیزی که در این شرایط فکر می‌کنید، وضعیت جنسی‌تان خواهد بود. اما وقتی جراحی را انجام دادید و درمان شدید، قطعا به این مسئله فکر خواهید کرد که چطور می‌توانید وضعیت جنسی خود را در سطح خوبی نگه دارید و آن را حفظ کنید. علتش آن است که رابطه‌ی جنسی با میزان صمیمیت و نزدیکی با شریک‌تان ارتباط مستقیمی دارد. ابتلا به سرطان برای ایجاد اختلال در این وضعیت کافیست؛ چرا که شما نیاز دارید در این دوران ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تری داشته باشید. به علاوه رابطه‌ی جنسی، شما را در وضعیتی طبیعی نگه می‌دارد و سلامت و سرزندگیتان را تقویت می‌کند. تمام این موارد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که با یک بیماری جدی رو به رو شوید.
شکی نیست که سرطان از هر نوعی می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی جنسی شما بگذارد. نگرانی و ترس به تنهایی می‌تواند میزان شور و علاقه‌ی فرد را به رابطه‌ی جنسی کاهش دهد. اما سرطان سینه چالش‌های خاصی را با خود به همراه دارد. برای بسیاری از زنان، سینه‌ بخش مهمی از اندام‌ جنسی محسوب می‌شود. حتی اگر به موقع سرطان سینه را تشخیص داده و به جای سینه‌برداری، با جراحی آن را درمان کنید، باز وضعیت جنسی شما دستخوش تغییر می‌شود. اما خبر خوب این است که زنانی که جراحی آنها صرفا برای برداشتن غده انجام می‌شود مشکلات کمتری در رابطه با اندام خود دارند و میزان جذابیت جنسی بیشتری خواهند داشت. متأسفانه، این مسئله به معنای داشتن رابطه‌ی جنسی بیشتر نیست. حتی زنانی هم که بعد از جراحی غده‌برداری، سینه‌هایشان را بازسازی می‌کنند میل جنسیشان افزایش نمی‌یابد.
پزشکان توصیه می‌کنند که درباره‌ی این چالش‌ها در اندام خود و اینکه چه احساسی دارید، حتما با شریک خود صحبت کنید. اگر می‌بینید که تمایلی به دخول ندارید، این قضیه را خیلی شفاف با شریک‌تان در میان بگذارید، اما بگذارید شریک‌تان بداند که هنوز دوستش دارید و برایش ارزش قائل هستید و هنوز هم دوست دارید او در آغوش‌تان بگیرید و شما را لمس کند. 
(منبع: mayoclinic)

چگونه بفهمیم که به سرطان سینه مبتلا هستیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ