تکنیک‌های یوگا برای جلوگیری از چاقی پاها بعد از پرواز

مهرناز زاوه
یکی از چیزهایی که ممکن است باعث ترس و وحشت شما شود، این است که به خاطر پروازهای طولانی مدت مجبور باشید ساعات زیادی را داخل هواپیما بگذرانید. برای رفع این مشکل، متخصصان حرکات خاصی از پوگا را برای داخل هواپیما طراحی کرده‌اند که باعث کاهش تنش در بین افراد عصبی می‌شود.

یکی از چیزهایی که ممکن است باعث ترس و وحشت شما شود، این است که به خاطر پروازهای طولانی مدت مجبور باشید ساعات زیادی را داخل هواپیما بگذرانید. برای رفع این مشکل، متخصصان حرکات خاصی از پوگا را برای داخل هواپیما طراحی کرده‌اند که باعث کاهش تنش در بین افراد عصبی می‌شود. در اینجا به چندتا از آنها اشاره می‌کنیم:
۱.روش کشش به سمت بالا
در حالی که روی صندلی نشسته‌اید پاها و باسن‌تان را در یک راستا قرار دهید. شکم و سینه‌تان را صاف کنید. در حالی که نفس را به داخل سینه می‌دهید، دست‌های‌تان را از دو طرف سر به سمت بالا فشار داده و سعی کنید زیر بغل و کناره‌های بازوی‌تان را تا می‌توانید بکشید. در این حالت، سر مستقیما به سمت جلو قرار دارد.
۲.کشش بالاتنه با تمرینات گره کردن انگشتان در هم
مثل حرکت قبل پاها و باسن را در یک راستا قرار دهید. شکم داخل، سینه جلو. دست‌ها را از دو طرف سر به سمت بالا بکشید و انگشتان‌تان را در هم قفل کنید. بعد در همان حالت دو کف دست را بچرخانید تا رو به آسمان قرار بگیرد. با هر دم، بازوهاتان را بیشتر بکشید.
۳. انداختن دست‌ها در هم در پشت بدن
باز پاها و باسن را در یک راستا قرار دهید. شکم داخل، سینه جلو. سعی کنید در پشت خود، با هر دست، آرنج دست دیگر را گرفته و در هم چفت کنید. بعد از پنج نفس عمیق، می‌توانید آن را رها کنید.
۴.حرکت پیچی نشسته 
مثل همیشه پاها و باسن در یک راستا، شکم داخل و سینه جلو. در همین حالت در حال دم، بازوی چپ خود را به سمت راست چرخانده و بعد عمل بازدم را انجام دهید. بعد دست چپ را روی ران پای راست بگذارید و با دست راست که دسته‌ی صندلی را گرفته‌اید، سعی کنید بالاتنه‌ی خود را به سمت راست خم کنید و بچرخانید. با هر بازدم، سعی کنید بیشتر خود را بچرخانید.
(منبع: shape)

چرا در هواپیما بیشتر آبروریزی می‌کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ