عادات‌ روزانه افرادی که از پوستی بی عیب و نقص برخوردارند

مهرناز زاوه
زمانی که صحبت از داشتن یک پوست زیبا و درخشان به میان می‌آید، باید توجه داشت که برخی از زنان با چنین پوستی به دنیا می‌آیند. کسی منکر این نیست که ژن‌های خوب نقش بسزایی در کیفیت پوست ایفا می‌کنند. با این حال، مراقبت روزانه از پوست نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

زمانی که صحبت از داشتن یک پوست زیبا و درخشان به میان می‌آید، باید توجه داشت که برخی از زنان با چنین پوستی به دنیا می‌آیند. کسی منکر این نیست که ژن‌های خوب نقش بسزایی در کیفیت پوست ایفا می‌کنند. با این حال، مراقبت روزانه از پوست نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. به گفته متخصصین زیبایی، افراد می‌توانند با رعایت چند عادت روزانه از پوستی صاف و درخشان برخوردار باشند؛ بدون آنکه نیازی به صرف هزینه‌های گزاف در خرید محصولات گران‌قیمت داشته باشند.
استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به تنهایی کفایت نمی‌کند. افرادی که از یک پوست بی عیب و نقص برخوردارند، به طور مداوم از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنند. اما همیشه سایر جوانب امر را نیز در نظر می‌گیرند؛ چون ممکن است برخی از نقاط پوست تحت پوشش قرار نگیرند و یا گاهی فراموش کنند ضد آفتاب بزنند. الیزابت تانزی، متخصص پوست و استاد بالینی بیماری‌های پوستی در دانشگاه جرج واشنگتن می‌گوید: «کرم‌های ضد آفتاب تاثیر زیادی دارند، اما گاها در عین استفاده از آنها برنزه می‌شوید!». از این رو، توصیه می‌شود علاوه بر کرم‌های ضد آفتاب از کلاه و لباس‌های ضد آفتاب نیز استفاده کنید. در چنین شرایطی می‌توانید ساعت‌ها زیر آفتاب بمانید، بدون آنکه نگران آفتاب‌سوختگی باشید.
لایه‌بردارهایی مانند اسکراب دانه‌دار به پوست شما آسیب می‌رسانند. از این رو، بسیاری از متخصصین پوست استفاده از این لایه‌بردارها را توصیه نمی‌کنند. بسیاری از افراد بیش از اندازه لایه‌برداری می‌کنند. این مسئله باعث آسیب دیدن لایه سطحی پوست و سوزش آن می‌شود. کارین گراسمن، متخصص پوست از لس‌آنجلس پیشنهاد می‌کند که از لایه‌بردارهای شیمیایی مانند رتینوئیدها یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.
(منبع: mayoclinic)

درمان‌‌ خانگی برای افتادگی پوست با ماست و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ