با خرید خودرو کارشناسی شده مطمئن ترین خرید را انجام دهید

خانم شایگانی
اگر شما هم این روزها تصمیم به خرید خودروی جدیدی دارید به‌احتمال‌زیاد با شرایط پرتلاطم و نابسامان بازار خودرو آشنا هستید و میدانید که خرید خودرو مناسب یکی از کارهایی است که دغدغه بسیاری از افراد خواهد بود. از سوی دیگر ازآنجایی‌که خودرو را می‌توان یک کالای سرمایه‌ای دانست و با توجه به قیمت‌های بالایی […]

اگر شما هم این روزها تصمیم به خرید خودروی جدیدی دارید به‌احتمال‌زیاد با شرایط پرتلاطم و نابسامان بازار خودرو آشنا هستید و میدانید که خرید خودرو مناسب یکی از کارهایی است که دغدغه بسیاری از افراد خواهد بود. از سوی دیگر ازآنجایی‌که خودرو را می‌توان یک کالای سرمایه‌ای دانست و با توجه به قیمت‌های بالایی که تمامی خودروها این روزها دارند، حساسیت در خرید خودرو یکی از مواردی که تمامی افراد با آن درگیر خواهند بود. با توجه به عبور قیمت تقریباً تمامی خودروها از کانال یک‌صد میلیون تومان می‌توان گفت در صورتیکه شما هر خودرویی را با یک ایراد ندانسته خریداری کنید، متضمن ضرر و زیان بسیار زیادی خواهید شد. بنابراین بهتر است که در خرید خودرو با دقت و با حواس‌جمع عمل کنید.

همان‌گونه که در تمامی مسائل روزمره پیشرفت‌های مختلفی را شاهد هستیم، باید بدانید که صافکار، نقاش و تعمیرکارها نیز دچار پیشرفت شایان توجهی شده‌اند. امروزه ممکن است یک قطعه رنگ‌شده خودرو به راحتی برای مصرف کننده‌های معمولی قابل‌تشخیص نباشد؛ اما واقعیت اینجاست که هیچ صافکار، نقاش و یا تعمیرکاری نمی‌تواند یک قطعه را تعمیر و یا تعویض نماید که از دیده کارشناسان حرفه‌ای خودرو دور بماند. بنابراین افت قیمت خودرو در این شرایط حتمی خواهد بود. بهتر است برای آنکه پس از خرید خودرو دچار شرایطی نشوید که ضرر و زیان و همچنین دردسرهای زیادی را برای خود خریده‌اید، پیش از خرید خودرو به راهکارهای مناسب آن برای خرید مطمئن بیندیشید.

کارشناسی خودرو از ملزومات خرید خودرو مطمئن

کارشناسی پیش از خرید به‌شرط آنکه به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود می‌تواند راهگشا و حل‌کننده بسیاری از این مشکلات پیش از افتادن خریدار به چاه بسیاری از شیادان باشد. در سال‌های گذشته افراد وقتی تصمیم به خرید یک خودرو می‌گرفتند معمولاً آن را به یک نقاش و یا تعمیرکار نشان می‌دادند تا نظر فنی و تخصصی وی را جویا شوند؛ اما واقعیت اینجاست همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد پیشرفت‌های مختلف باعث شده است تا در بسیاری از موارد نقاشان صافکاران و حتی تعمیرکارهای خبری نیز از بسیاری از موارد مطلع نشوند. در همین راستا می‌توان گفت که امروزه کارشناسی خودرو را می‌توان یک شغل کاملاً مجزا و تخصصی دانست. علاوه بر این مشخصات فنی و آپشن های خودروها روزبه‌روز در حال افزایش و گسترش است و حتی اگر شما قبلاً نیز برای مدت کوتاهی خودرویی مشابهی را داشته‌اید به‌احتمال‌زیاد در مدل‌های جدید با تغییرات آپشن‌های آن آشنا نخواهید بود. این کار از تخصص‌های کارشناسان حرفه‌ای خودرو است. در ضمن کارشناسان خودرو برای کارشناسی خودرو از وسایل و روش‌هایی مانند تست رنگ دیجیتال استفاده می‌کنند که درصد خطای بسیار کمتری نسبت به دیدن رنگ در زاویه‌های نوری مختلف خواهد داشت و می‌تواند ریسک‌های خرید شما را به حداقل ممکن کاهش دهد.

معمولاً کارشناسان حرفه‌ای و تخصصی تست خودرو را در شرایط مختلف و در مراحل گوناگونی مانند تست بدنه و شاسی، تست رنگ شدگی، آپشن ها، مشخصات فنی و تست رانندگی انجام می‌دهند.

علیرغم تمام مواردی که در بحث مزایای کارشناسی خودرو پیش از خرید به آن اشاره شد یکی از معایب این کار را می‌توان هزینه‌های بالا در مواقعی دانست که شما مجبور خواهید شد چندین خودرو را کارشناسی کرده و برای انتخاب و خرید بررسی نمایید.

برای آنکه بتوانید هزینه‌های خود را به‌طور چشمگیری کاهش داده و درعین‌حال خرید مطمئنی انجام دهید، بهتر است از محلی خریداری خود را انجام دهید که خودروهای کارشناسی شده در آن موجود باشند. در ادامه به خرید خودروهای کارشناسی شده خواهیم پرداخت.

خرید خودروی کارشناسی شده، به‌صرفه‌تر از کارشناسی خودرو پیش از خرید

تجربه نشان داده است که خریداران پس از بررسی‌های مختلف به‌طورمعمول بین ۳ تا ۵ خودرو را در گزینه‌های نهایی خرید خود دارند که بایستی برای قطعی شدن و مشخص نمودن شرایط آن‌ها را کارشناسی نمایند هزینه‌های کارشناسی برای سه تا پنج مورد به‌احتمال‌زیاد می‌تواند برای شما نیز دردسرساز و جزوه هزینه‌های اضافه باشد بهتر است به‌جای کارشناسی خودروهای متعدد برای خرید از خرید خودروهای کارشناسی شده استفاده نمایید.

برای این منظور می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید خودرو دست دوم همراه مکانیک، خودروی آینده خود را به صورت کارشناسی شده به همراه ضمانت نامه پرداخت خسارت خریداری کنید.

درصورتی‌که از میان خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک خودروی خود را انتخاب نمایید می‌توانید مطمئن باشید که شرایط خودرو به‌طور کامل با آنچه در وب‌سایت همراه مکانیک درج شده است، مطابقت خواهد داشت.

همچنین همراه مکانیک برای خریدهای شما یک گارانتی 7 روزه ارائه خواهد داد تا در صورتیکه خرید شما با موارد ذکر شده مطابقت نداشته باشد بتوانید با مراجعه به وب‌سایت همراه مکانیک تمامی خسارات خود را دریافت نمایید.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ