آیا شما و اعضای خانواده‌تان باعث مریضی یکدیگر می‌شوید؟

مهرناز زاوه
برای آنکه بتوانید وضعیت سلامت خود را تغییر دهید باید بتوانید در روند زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید و این به حمایت و کمک تک تک اعضا نیاز دارد.

برای آنکه بتوانید وضعیت سلامت خود را تغییر دهید باید بتوانید در روند زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید و این به حمایت و کمک تک تک اعضا نیاز دارد. هیچ فصل خاصی در کتاب‌های پزشکی وجود ندارد که به شما بگوید چطور می‌توان مشکلات مربوط به سلامت خانواده را حل کرد. مثلا اگر دچار یبوست شوید، آخرین نکته‌ای که پزشک تشخیص می‌دهد به کمبود آهن یکی از اعضای خانواده ارتباط پیدا می‌کند، اما این مشکل دقیقا به کمبود آهن و فیبر در رژیم غذایی برمی‌گردد. اعضای خانواده برای سالم‌تر و شادتر کردن یکدیگر می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند و این کار با گفتگو آغاز می‌شود. در اینجا به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که می‌توان به کمک آنها سلامت خانواده را افزایش داد.
اول اینکه همیشه در قالب اعضای خانواده دور هم جمع شوید، بهترین زمان، هنگام صرف غذاست که همه تقریبا آرام بوده و می‌توانند بدون اشتغال فکری خاصی صحبت کنند. بهتر است درباره‌ی این مسائل صحبت کنید:
رژیم غذایی 
از خودتان بپرسید: همه‌ی ما برای بهبود وضعیت رژیم غذایی خود چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ یکی از متخصصان تغذیه در این باره می‌گوید: غذا بخورید، اما نه زیاد، و بیشتر گیاهان و سبزیجات.
الکل
باید نسبت به این مسئله کاملا آگاه و واقف باشید که چه نوع مشروبی و چرا می‌نوشید و به دنبال راه‌های کم کردن مقدار آن باشید. می‌توانید یک ماه امتحانی نخورید یا سعی کنید در این باره برنامه‌ای برای خود درست کنید.
ورزش
هر فردی انتظارات خاص خودش را از ورزش دارد، بنابراین نباید هدف این باشد که همه را به تناسب اندام رساند. در حالت عادی باید سعی کنید در هفته حدود دو ساعت ورزش‌هایی انجام دهید که ضربان قلبتان را افزایش داده و در کنارش نرمش‌های مقاومتی انجام دهید.
(منبع: mayoclinic)

اگر اختلالات اضطرابی در خانواده ی شما ارثی است، چه باید بکنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ