یک گیاه‌خوار قوی‌ترین مرد جهان

akahmadi
پاتریک بابومیان اگر‌چه قوی‌ترین مرد آلمان است اما یک ایرانی-ارمنی است که در خردسالی به‌همراه خانواده‌اش در آلمان زندگی می کند. او بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مردان آلمان است که همه زور و بازویش را مدیون گیاه‌خواری است.

 الو دکتر-پاتریک بابومیان اگر‌چه قوی‌ترین مرد آلمان است اما یک ایرانی-ارمنی است که در خردسالی به‌همراه خانواده‌اش در آلمان زندگی می کند. او بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مردان آلمان است که همه زور و بازویش را مدیون گیاه‌خواری است.  پاتریک از‌جمله چهره‌های معروف در آلمان است که گیاه‌خواری را هم برای حفظ سلامتش و هم به‌خاطر باورهایی که دارد دنبال کرده است. او یکی از افرادی است که رابطه مستقیم و نزدیکی با انجمن حمایت از حیوانات در آلمان دارد و ترجیح می‌دهد در وعده‌های غذایی‌اش به جای انواع گوشت از انواع و اقسام غذاهای گیاهی و خوش آب و رنگ استفاده کند. پاتریک این روزها 38‌ساله است و برای چندین دوره پیاپی به‌عنوان قوی‌ترین مرد ‌آلمان و در سال‌های 2009 و 2011 به‌عنوان قوی‌ترین مرد جهان شناخته شده است. با دیدگاه‌های او درباره گیاه‌خواری آشنا شوید.

چرا گیاه‌خواری؟

پاتریک تا قبل از سال‌2011 گیاه‌خواری بود که پروتئین‌های حیوانی محدودی را مصرف می‌کرد. او از تخم‌مرغ و شیر گاو نیز در برنامه و رژیم غذایی‌اش بهره می‌برد تا سرانجام تصمیم گرفت به‌عنوان یک حمایتگر از حقوق حیوانات مطرح شده، به یک گیاه‌خوار تمام‌عیار تبدیل شود. پاتریک در سال‌2011 این تصمیم را گرفت و به یک وگن یا گیاه‌خوار محض تبدیل شد. او در این باره می‌گوید: با این رژیم همه مواد غذایی مورد‌نیاز بدنم را دریافت می‌کنم و تا امروز کمبودی نداشتم و اختلالی در روند زندگی و ورزش حرفه‌ای‌ام پیش نیامده. فقط می‌توانم بگویم که از وقتی این رژیم را دنبال می‌کنم احساس راحتی و سبک‌بالی دارم و این برایم خیلی رضایت‌بخش و لذت‌بخش است.

این باور غلط را دور بریزید

الو دکتر-پاتریک در گفت‌و‌گویی که با تلویزیون آلمان داشت به مخاطبانش گفت: چرا فکر می‌کنید فقط با مصرف گوشت، شیر، تخم‌مرغ و دیگر محصولات لبنی همه مواد غذایی مورد‌نیاز بدن‌تان را می‌توانید تامین کنید. کمی مطالعه کنید. وقتش را ندارید پرس‌و‌جو کنید. گیاهان و محصولات گیاهی مختلفی وجود دارند که می‌توانند پروتئین و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز شما را جبران کنند. اگر فکر می‌کنید با نخوردن گوشت دچار مشکل می‌شوید سخت در اشتباهید. من سال‌هاست گوشت را از برنامه غذایی‌ام حذف کردم اما همچنان  قوی و قدرتمند هستم.

بعد از گیاه‌خواری همچنان قوی‌ام

الو دکتر-یکی از مسائلی که باعث شد بعد از گیاه‌خواری با‌وجود افزایش سنم ورزش را دنبال کنم حمایت از گیاه‌خواری به‌عنوان یک رژیم مناسب است. دوست داشتم به دیگران نشان دهم که گیاه‌خواری کسی را محدود نمی‌کند. خیلی‌ها می‌گفتند با گیاه‌خواری عضلات و قدرت بدنی‌ام را از‌دست می‌دهم و حذف پروتئین و شیر این روند را سریع‌تر می‌کند. من پروتئین‌های حیوانی را حذف کردم و می‌بینید که قدرت بدنی‌ام را دارم. عضلاتم سر جایش است و همچنان مسابقه می‌دهم. نکته مهم شیوه اجرای رژیم و مشورت گرفتن از یک متخصص حرفه‌ای است. مهم منضبط بودن و پیگیر بودن برای اجرای رژیم است. در این شرایط می‌توانم تضمین کنم با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید. در عین حال به موجودی هم آسیب نمی‌زنید. من شعار مخصوص به خودم را دارم. قدرت من نیازی به کشته شدن هیچ حیوانی ندارد.

خبرهای خواندنی و هیجان انگیز سلامت را می توانید در شماره 146 مجله سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک است ، بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شایان

شایان

1394-09-06 - 04:46 پاسخ

چرا نمیگی اصلیتش آبادانیه...