با هملت خوشبخت‌تر می‌شوید یا اسفندیـار؟

niloofar465
در دو هفته‌ای که گذشت، چقدر با همسرتان پای میز مذاکره‌ای که در دایره حل قرار دادید، نشستید؟ این دایره تا چه اندازه به شما در شناخت بهتر یکدیگر و حل مسالمت‌آمیز مشکل‌تان کمک کرد؟ اگر میزان کمکی که دایره حل به شما دو نفر کرده ناچیز بوده، با ما در قسمت دوم مطلب همراه باشید. این بار می‌خواهیم شما و همسرتان را از نظر نیازهای مختلف بررسی کنیم و بگوییم که چقدر با هم جور هستید. اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید و دوران نامزدی را می‌گذرانید، این مطلب به شما کمک بیشتری برای درست انتخاب کردن خواهد کرد. همان‌طور که وعده داده بودیم، قرار است این بار به شما بگوییم که با‌توجه به نیازهای مختلف‌تان، چه همسری را باید انتخاب کنید تا احتمال شکست خوردن‌تان کمتر شود.

الو دکتر-در دو هفته‌ای که گذشت، چقدر با همسرتان پای میز مذاکره‌ای که در دایره حل قرار دادید، نشستید؟ این دایره تا چه اندازه به شما در شناخت بهتر یکدیگر و حل مسالمت‌آمیز مشکل‌تان کمک کرد؟ اگر میزان کمکی که دایره حل به شما دو نفر کرده ناچیز بوده، با ما در قسمت دوم مطلب همراه باشید. این بار می‌خواهیم شما و همسرتان را از نظر نیازهای مختلف بررسی کنیم و بگوییم که چقدر با هم جور هستید. اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید و دوران نامزدی را می‌گذرانید، این مطلب به شما کمک بیشتری برای درست انتخاب کردن خواهد کرد. همان‌طور که وعده داده بودیم، قرار است این بار به شما بگوییم که با‌توجه به نیازهای مختلف‌تان، چه همسری را باید انتخاب کنید تا احتمال شکست خوردن‌تان کمتر شود.

نمی‌توانید با هم خرید بروید؟

در شماره قبل توضیح دادیم که یکی از مشکلات شایع زن و شوهرها این است که یکی از آنها محافظه‌کارتر از دیگری است و این معمولا ناشی از تفاوت آنان از لحاظ قوت نیاز به بقاست. برای مثال گفتیم که وقتی یکی مال‌اندوز است و دیگری ولخرج ممکن است در زندگی آنها سنگ روی سنگ بند نشود. زن و شوهری را در‌نظر بگیرید که پول کافی دارند ولی پس‌انداز ندارند. طرفی که کمتر محافظه‌کار است و می‌خواهد پول خرج کند و طرف مقابلش می‌گوید این کار لزومی ندارد. اگر این دو دائما در این باره دعوا کنند، یکسره با هم بگو‌مگو خواهند داشت و بگومگوهای آنها کم‌کم شخصی خواهد شد. برای مثال طرف اول وقتی همسرش به او اجازه تعویض مبل خانه را نمی‌دهد، ممکن است بگوید تو اصلا دوستم نداری و برای نظر من ارزشی قائل نیستی. این دو مدام به‌خاطر تفاوت‌شان در نیاز بقا با هم جروبحث می‌کنند و حتی نمی‌توانند از دایره حل برای برطرف کردن مشکل‌شان استفاده زیادی کنند.

آنقدر که دوستش دارید عاشق شما نیست؟

در قسمت قبلی توضیح دادیم که اگر نیاز شما به قدرت در یک حد باشد، وقتی در دایره حل می‌ایستید، هیچ کدام‌تان کوتاه نمی‌آیید و هر دو روی موضع خود پافشاری می‌کنید، بدون اینکه خودتان بدانید روی یک چیز غیرممکن، یعنی تغییر ژن‌های هم اصرار می‌کنید. پیش از این برای‌تان شرح دادیم که فقط می‌توانید با مذاکره به مصالحه برسید و باید بدانید که دعوا و جر و بحث و کنترل هم فقط به اختلاف‌ها دامن می‌زند و بس. اما نیاز به بقا و قدرت تنها نیازهای شما نیستند. شما و همسرتان ممکن است در نیاز به عشق هم تفاوت‌هایی داشته باشید. یکی از شما ممکن است به ابراز و البته دریافت عشق نیاز زیادی داشته باشد اما حد این نیاز در دیگری پایین باشد. در چنین شرایطی اگر اختلاف نیاز شما زیاد باشد، مدام با هم جروبحث خواهید کرد و با متهم کردن یکدیگر به بی‌وفایی یا مهرطلبی بیش از حد، از دایره حل خارج خواهید شد.

ادامه این مطالب را می­توانید، در شما ره 147 مجله سیب سبز که از 16 آذر ماه روی کیوسک است، بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ