بعد از خوردن موز چه اتفاقاتی برای بدن می‌افتد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
موزها به دلایل بسیار، منبع غنی مواد مغذی‌اند. برای کاهش میزان جذب قند موجود در موز و وارد شدن آن به جریان خون توصیه می‌شود که همراه با آن، پروتئین و چربی سالم مصرف کنید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم قدرت جادویی موز اثبات شده است. در ادامه با فواید دیگر این میوه آشنا می‌شوید.
میزان چربی-سوزی‌تان بالا می‌رود
موز حاوی ۱۲ میلی‌گرم کلین است، نوعی ویتامین B سوزاننده چربی که به طور مستقیم روی ژن‌هایی کار می‌کند که منجر به ذخیره چربی در شکم می‌شوند. کلین را می‌توانید در گوشت‌های کم چرب، غذاهای دریایی و کلم برگ هم بیابید. 
تنظیم قند خون
موزها به دلایل بسیار، منبع غنی مواد مغذی‌اند. برای کاهش میزان جذب قند موجود در موز و وارد شدن آن به جریان خون توصیه می‌شود که همراه با آن، پروتئین و چربی سالم مصرف کنید. این یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها به منظور حفظ و متعادل نگه داشتن قند خون است. همانطور که می‌دانید متعادل بودن قند خون به پانکراس این امکان را می‌دهد تا گلوکاگون ترشح کند که هورمون سوزاننده چربی است.
اشتهایتان کم می‌شود
این هم یکی دیگر از مزیت‌های ثابت نگه داشتن قند خون است. خوردن موز بین وعده‌های غذایی یعنی احساس گرسنگی و ویار به خوردن کمتر و پرسه نزدن در اطراف گنجه خوراکی‌ها.
احساس اشباع بیشتر
موزها سرشار از چیزی به نام نشاسته مقاوم‌اند که همانطور که از نامش پیداست در فرآیند هضم، عمل مقاومت انجام می‌دهد. این مسئله باعث تغذیه باکتری‌های مفید روده شده که به کم شدن اشتها و اکسایش بهتر چربی در بدن کمک می‌کند. در واقع تحقیقات اخیر نشان داده که جایگزین کردن ۵ درصد از کربوهیدرات روزانه با یک منبع نشاسته مقاوم می‌تواند روال سوزاندن چربی بعد از غذا را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
میزان کلسترول بد کاهش خواهد یافت
اگر اخیرا در یک رستوران فست فود غذا خورده باشید احتمالا میزان کلسترول بد یا LDL شما افزایش یافته، چرا که  چربی اشباع شده مصرف کرده‌اید. پیش از آنکه به دنبال داروی کاهنده چربی باشید، یک موز بخورید. آنها حاوی فیتواسترول هستند که ترکیباتی محسوب می‌شوند که دارای تأثیرات کاهنده کلسترول بد یا LDL هستند. علاوه بر آن، موزها ویتامین B6 دارند و تقریبا برای همه چیز از جمله سلامت قلب، سلامت سیستم ایمنی، سلامت هاضمه و عملکرد سیستم عصبی بسیار مفید است.
غذا را راحت‌تر هضم خواهید کرد
اگر مشکل سوء هاضمه دارید راه علاجش خوردن موز است. موز منبع غنی پروبیوتیک‌ها است که نوعی کربوهیدرات غیرقابل هضم محسوب می‌شود و در قالب غذا برای باکتری‌های مفید روده عمل کرده و روند هضم غذا را بهتر می‌کند.
متعادل‌تر و منظم‌تر می‌شوید
فیبر فراوان موجود در موز باعث متعادل شدن تحرک روده می‌شود. تنها ۳ گرم فیبر محلول در آن باعث می‌شود که بتوانید مواد زائد و مدفوع را آسان‌تر دفع کنید. هر کسی که اسهال دارد باید بداند که موز می‌تواند باعث بند آمدن تحرک روده شود و از طرفی حاوی پروبیوتیک بوده که غذایی لازم و ضروری برای میکروب‌های سالمی است که در روده زندگی می‌کنند.
منبع: eatthis

بعد از خواندن این مطلب به موز به چشم خریدار نگاه می‌کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ