آیا ویتامین D در جلوگیری از سرماخوردگی به مبتلایان آسم کمک می‌کند؟

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد اگر دچار تنگی نفس هستید، مکمل های حاوی ویتامین D نمی‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند.

تحقیقات نشان می‌دهد اگر دچار تنگی نفس یا آسم هستید، مکمل‌های حاوی ویتامین D نمی‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند. در بخش دیگری از این تحقیق آمده است که استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین D نمی‌تواند تعداد یا شدت سرماخوردگی در بزرگسالانی را که دچار تنگی نفس ملایم تا متوسط هستند کاهش دهد.
بیش از ۴۰۰ فرد شرکت کننده در تحقیقی که تمامشان میزان ویتامین D کمی داشتند به مدت ۲۸ هفته از مکمل‌های حاوی ویتامین D یا دارونما استفاده کردند. در این بازه‌ی زمانی، حدود نیمی از آنها یک بار سرما خوردند. ۸۲ درصد از آن دسته از افرادی که در گروه مکمل‌ها بودند بعد از ۱۲ هفته میزان ویتامین D آنها به قدر کافی رسید اما این مسئله مقاومت آنها را نسبت به سرماخوردگی افزایش نداد.
این یافته واقعا محققان را شگفت زده کرد چرا که آنها قبلا دریافته بودند که احتمال شروع تنگی نفس در افرادی که از مکمل‌های ویتامین D استفاده می‌کنند تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. سرماخوردگی اغلب باعث آغاز تنگی نفس هم می‌شود، و محققان فکر می‌کردند که مکمل‌های حاوی ویتامین D می‌تواند تعداد و شدت سرماخوردگی را در بیمارانی که تنگی نفس دارند کاهش دهد.
(منبع: medicaldaily)

چه سطحی از ویتامین D به سلامت قلب کمک می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ