اولین کاری که در باشگاه باید کرد چیست؛ تمرینات کاردیو یا کار با وزنه؟

مهرناز زاوه
بهتر است همیشه پیش از انجام تمرینات کاردیو، تمرینات کششی خود را انجام دهید چرا که وقتی بدنتان طراوات و چابکی بیشتری داشته باشد می‌تواند کارهای سنگین‌تری انجام دهد.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد فرق چندانی نمی‌کند که قبل یا بعد از نرمش بخواهید تمرینات کاردیو انجام دهید. چه بخواهید وزنه بزنید تا عرقتان دربیاید یا از دستگاه کاردیو استفاده کنید، در هر دو حالت سطح فعالیت هورمون‌های مشابهی زیاد می‌شود. 
با این که شواهد مشخصی در این باره وجود دارد اما همچنان نظرات مختلفی در این باره مطرح می‌شود. یکی از مربیان مجرب در این باره می‌گوید:  بهتر است همیشه پیش از انجام تمرینات کاردیو، تمرینات کششی خود را انجام دهید چرا که وقتی بدنتان طراوات و چابکی بیشتری داشته باشد می‌تواند کارهای سنگین‌تری انجام دهد. اگر این کار را به شکل دیگری انجام دادید، بدن‌تان خسته می‌شود، نمی‌توانید زیاد وزنه بزنید و تکنیکتان به هدر می‌رود.
یکی دیگر از مربیان در این زمینه می‌گوید: اگر هدف شما کاهش چربی است، شرایط مطلوب این است که در وهله‌ی اول تمرینات کششی انجام دهید و بعد از آن تمرینات قلبی-عروقی را آغاز کنید. وقتی کارهای کششی انجام می‌دهید، بدنتان می‌تواند گلیکوژن را به بهترین شکل برای سوخت خود مورد استفاده قرار دهد، بنابراین اگر در آغاز کار تمرینات کششی انجام دهید و بعد بلافاصله کارهای کاردیو را شروع کنید، شرایط مطلوبی را برای سوخت و ساز چربی در بدن فراهم کرده‌اید.
تمرینات کاردیو در صبح به چه صورت باید باشد؟ خب، تحقیقات نشان می‌دهد دویدن سر صبح باعث می‌شود که افراد بتوانند ۲۰ درصد چربی بیشتری از بدنشان را با معده‌ی خالی بسوزانند. این به چه معناست؟ برخی متخصصان توصیه می‌کنند تمرینات خود را بخش بخش کنید تا بتوانید تمرینات کاردیو را با معده‌ی خالی در صبح انجام داده و بعد از مصرف اسنک‌های مغذی پیش از شروع فعالیت روزانه، وزنه بزنید.
(منبع: shape)

گواردیولا: بعد از ورزش حمام نکنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ