عمر اشرافی می خواهید؟

پانته آ توتونپیان
اگر شما هم دوست دارید تا دهه ی نهم زندگی تان را ببینید و مانند اشرف پهلوی تا 96 سالگی عمر کنید این مطلب را بخوانید

اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی آخرین شاه ایران، پنج‌شنبه (۷ ژانویه/ ۱۷ دی) در سن ۹۶ سالگی در مونت‌ کارلو (کشور خود مختار موناکو) درگذشت….

شاید با خواندن این خبر،در ذهن تان فکر کرده اید که چطور می شود تا این سن عمر کرد.این خبر بهانه ای شد تا برای شما رازهای ساده برای افزایش طول عمر را درمیان بگذاریم.این مطلب را برای عزیزانتان هم ارسال کنید تا آنها هم از این رازها مطلع شوند :

راز اول :
ورزش کردن

بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها افرادی که به انجام ورزش‌هایی مانند ایروبیک، ژیمناستیک و یا ورزش‌های رزمی می‌پردازند تا حدی که دچار تعریق از بدن می‌شود بسیار کمتر احتمال دارد که دچار مرگ زودرس شوند.بر اساس این تحقیق که توسط دانشگاه سیدنی صورت گرفته داشتن ورزش شدید برای سلامت هم مردان و هم زنان موثر است و حتی داشتن تنها 75 دقیقه ورزش شدید در هفته نیز می‌تواند اثر مطلوبی بر سلامت و افزایش طول عمر افراد داشته باشد.
بنابراین اگر عمر نوح می خواهید حتما ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید.

راز دوم:
مصرف چربی های اشباع نشده

دانشمندان پس از مطالعه 15 ساله بر روی بیش از چهار هزار زن و مردی که بیش از 60 سال داشتند پی بردند، افرادی که میزان چربی های غیر اشباع خون شان بالاتر است در مقایسه با افرادی که چنین نیستند کمتر در معرض مرگ و میر زود رس قرار می گیرند.  چربی های اشباع نشده، کلسترول خوب خون را تشکیل می دهند و افراد می توانند با مصرف ماهی های قزل آلا، آزاد، سالمون، آجیل، میوه، سبزیجات تازه، روغن های آفتابگردان، کانولا، ذرت و … میزان آن را در بدن شان افزایش دهند.

راز سوم:
بچه دار شدن

به نوشته دیلی‌میل، محققان بر این باورند که مادر شدن موجب ترشح هورمون‌های مقوی قلب، پیشگیری از سرطان و افزایش طول عمر زنان می‌شود. باتوجه به بررسی‌های آنها گمان می‌رود که تغییرات هورمونی مرتبط با بچه‌دار شدن، سلامت قلب را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد. تحقیقات قبلی هم ارتباط شیردهی با طولانی شدن عمر و البته کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را نشان داده و ثابت کرده بود یک سال شیردهی زنان در طول عمرشان 5درصد احتمال ابتلای آنها به سرطان سینه را کم می‌کند.

راز چهارم:
پرهیز از پرخوری

متخصصان با بررسی رابطه بین رژیم غذایی و سن و سال به این نتیجه رسیدند که کم خوردن تاثیری سازنده بر سلامت عمومی بدن و طولانی شدن عمر دارد. چند نوع سرطان و بیماری قلبی عروقی در حیواناتی که رژیم غذایی‌شان کنترل شده بود، کمتر از نصف بود. به علاوه مغز میمون‌ها نیز عملکرد بهتری داشت: مصرف کمتر کالری، باعث می‌شود ذهن در ناحیه‌هایی که عهده‌دار عملکردهای اجرایی و بیرون‌بر نظیر به کار افتادن حافظه و حل مشکلات می‌شود.

راز پنجم:
خندیدن

بررسی ها نشان می دهند سالمندان باید در جمع های جوان و مهمانی های شاد حضور داشته باشند و همواره دیگران بستری را برای ایجاد خنده و نشاط آن ها فراهم کنند. خنده از مهم ترین عامل های افزایش طول عمر در سالمندان محسوب می شود.

بنابراین تا می توانید بخندید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
انا

انا

1394-10-29 - 00:03 پاسخ

خانوم خاتون قضاوت کار خداست نه ما ادمها

خاتون

خاتون

1394-10-23 - 09:51 پاسخ

برای دنیا اینا کافیه......ولی برای آخرت چی؟اشرف هم شد الگو؟

نیما

نیما

1394-10-20 - 10:40 پاسخ

پس نتیجه میگیریم اشرف پهلوی همه ی نکاتی را که شما فرمودید برای طول عمر مفید است رو انجام میداد.پس اشرف خدابیامرز از این حیث هم میتونه الگوی خوبی برای زنان ایران زمین باشد

1394-10-20 - 07:58 پاسخ

یعنی این اشرف خانم سالی یک شکم میزاییده؟

reza

reza

1394-10-20 - 07:44 پاسخ

سلامت

حجت اله

حجت اله

1394-10-19 - 14:28 پاسخ

البته باید چند نکته ر ااضافه مفت خور ی ر احت طلبی فروش مواد بی بند بار ی کشتار مر دمان همه پیالگی با شیطان وغیر ه که دراین جا نمیگنجد که هر فردی این چنین کند از عمر نوح هم میگذرد