غذاهایی که افراد شاد می‌خورند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان داده افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که برای صبحانه تنها یک نان بیگل می‌خورند، به طور چشمگیری وزن کم می‌کنند.

در ادامه‌ی قسمت اول به غذاهایی اشاره می‌کنیم که افراد شاد مصرف می‌کنند و مسلما باعث می‌شود که شما هم با مصرف آنها احساس خیلی بهتری داشته باشید.
۶.چای بابونه
تحقیقات نشان می‌دهد که چای بابونه نه تنها باعث بهتر شدن روند خوابتان می‌شود بلکه عملکرد شناختی شما را هم در طول روز زیاد می‌کند. چای بابونه یکی از مواردی است که در کاهش وزن تأثیر زیادی دارد.
۷.آب بلوبری
این دانه‌های تیره رنگ به کاهش وزن کمک کرده، و تا ۷۳ درصد از شکل‌گیری سلول‌های چربی پیشگیری می‌کنند که به تنهایی باعث بهبود و ارتقای خلق و خوی شما می‌شوند. اما از طرفی دوزهای فراوانی از ویتامین C را هم دارند. اگر میزان این ویتامین کم باشد به خستگی، افسردگی و انگیزه‌ی کم منتهی می‌شود.
۸.روغن کانولا
روغن کانولا یکی از راحت‌ترین و دم دست ترین منابع چربی‌های حاوی امگا۳ بوده و می‌توانید به راحتی آن را در رژیم غذای‌تان بگنجانید. بعد از مصرف آن، این چربی‌ها در مغزتان جمع شده و خلق و خو و روحیه شما را بالا می‌برد.
۹.تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب حاوی امگا۳ ، روی، ویتامین B و ید است که همگی به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک می‌کنند و از آنجایی که سرشار از پروتئین هم هست، شما را اشباع نگه داشته و بعد از مصرف آن تا ساعت‌ها انرژی خواهید داشت. تحقیقات نشان داده افرادی که برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که برای صبحانه تنها یک نان بیگل می‌خورند، به طور چشمگیری وزن کم می‌کنند.
۱۰.فلفل قرمز
چرا قرمز؟ مگر همه فلفل‌ها مثل هم نیستند؟ در واقع باید گفت که فلفل قرمز نسبت به انواع دیگر فلفل میزان مواد مغذی و ویتامین C و ویتامین A بیشتری دارد. طی آخرین تحقیقات در این زمینه مشخص شد که فلفل قرمز بعد از سبزیجات برگدار، به عنوان قدرتمندترین سبزی شناخته شده است. در واقع میزان بالای ویتامین موجود در آن به بهبود خلق و خو و روحیه شما کمک کرده، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و علائم سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.
۱۱.نارگیل
نارگیل سرشار از زنجیره متوسطی از تری گلیسیرید و انواع چربی است که به سلامت مغزتان کمک کرده و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. و اگرچه می‌توان آن را به وفور در دسرهای سرشار از کالری یافت، نیازی نیست که برای استفاده بهینه از خواص آن، بخواهید مقدار زیادی نان ماکارون (که سرشار از نارگیل است) استفاده کنید.
منبع: eatthis 

با خوردن این غذاها گرسنه‌تر می‌شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ