نکاتی که باید برای انجام یک مانیکور عالی بدانید-قسمت اول

مهرناز زاوه
دست‌ها به سادگی سن شما را فاش می‌کنند. اما تحقیقات نشان داده که می‌توان با تکنیک‌های خاصی این مسئله را پنهان کرد. یکی از این تکنیک‌ها توجه به ناخن و آرایش آن است.

دست‌ها به سادگی سن شما را فاش می‌کنند. اما تحقیقات نشان داده که می‌توان با تکنیک‌های خاصی این مسئله را پنهان کرد. یکی از این تکنیک‌ها توجه به ناخن و آرایش آن است. در واقع یک لاک یا مانیکور زیبا و بدون نقص توجه را به خودش جلب می‌کند و اینجاست که دیگر کسی به رگ‌های برآمده یا لک‌های روی دستتان چندان توجهی نمی‌کند. محققان با نشان دادن عکس دست خانم‌ها به افراد از آنها خواستند سن صاحبان دست را تخمین بزنند. نتیجه خیره کننده این بود که ۴۹ درصد از افراد، دستانی با ناخن‌های لاک زده یا مانیکور شده را جوان‌تر از سن واقعی‌شان حدس زدند. برای زیباتر به نظر رسیدن مانیکور و همچنین سالم نگه داشتن ناخن‌ها دانستن چندین نکته ضرووری است که با هم مرور می‌کنیم.
مانیکور فرانسوی
آیا مانیکور شما فرانسوی است؟ باید گفت که این لاک صورتی کمرنگ با نوک سفید هم کلاسیک است و هم از مد افتاده. اگر شکل ظاهری آن را دوست دارید پس برایتان جای خوشحالی خواهد بود که بدانید این مدل، ناخن‌هایتان را بلندتر نشان می‌دهد و سایه‌های کمرنگ آن برای موقعیت‌هایی مانند مصاحبه‌ی کاری بسیار مناسب است.
ژل و لاک شفاف 
شاید یکی از عادت‌های عجیب شما آسیب رساندن به ناخن‌هایتان یا شکستن آنها باشد. یک مانیکور ژلی یا شفاف کاری می‌کند که دو تا سه هفته ناخن‌های شفافی داشته باشید که به راحتی نمی‌شکنند. هر دو نوع نیازمند چند لایه پولیش است که باید زیر نور چراغ مخصوصی انجام شود و برای از بین بردن آنها حتما به یک فرد حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.
برای آنکه مانیکورتان رنگی پر تب و تاب داشته باشد باید پوستتان را چک کنید
آیا لاک قرمز آلبالویی شما را شبیه خون آشام می‌کند یا جذاب و پرشور؟ جواب این سؤال به رنگ پوستتان بستگی دارد. برای ناخن‌هایی که ته رنگ نیلی یا کبود دارند، بهتر است که رنگ بنفش جیغ یا صورتی خالص یا قرمز آلبالویی را انتخاب کنید. برای ناخن‌هایی با ته رنگ زیتونی یا زرد، رنگ نخودی یا سفید خالص، شکلاتی و مرجانی گزینه‌های بسیار خوبی هستند.
بگذارید شکل ناخن، دستتان را زیباتر نشان دهد
ناخن‌هایتان باید کوتاه و مربع باشد یا دراز و نوک تیز؟ بهتر است بگذارید که ناخن‌ها شکل بیضی پیدا کند چرا که دست‌هایتان را زیباتر نشان خواهد داد. اگر دوست دارید که دستتان ظاهر نرم‌تری داشته باشد پس سعی کنید شکل آن را گرد درآورید. ناخن‌های مربعی روی انگشتان بلند زیباتر به نظر می‌رسند. ناخن مانیکور شده شبیه مربع است اما گوشه‌های آن گرد است. نکته اینجاست که شکل آن باعث می‌شود ناخن‌هایتان بلندتر به نظر بیاید.
ناخن‌های صورتی مرواریدشکل انگشتان‌تان را بلندتر نشان می‌دهند
لاک‌های ناخن مرواریدرنگ یا براق نسبت به لاک‌های مات، زیباتر و بهتر به نظر می‌رسند. رنگ‌های خنثی –مثل صورتی کمرنگ یا خامه‌ای- باعث می‌شود که دندانه‌ها و لبه‌های آن کمتر به چشم بیاید. برای اصلاح یا درست کردن ناخن‌ها در خانه سعی کنید به جای یک لایه، دو لایه تاپ کُت بزنید.
منبع: webmd

راهنمای ساده برای انجام مانیکور در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ