راهنمای ساده برای انجام مانیکور در خانه

مهرناز زاوه
فکر می‌کنید که هیچ وقت در انجام مانیکور در خانه تبحر ندارید؟ پس بهتر است درباره این مسئله تجدید نظر کنید. این مسئله آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار و وقت‌گیر نیست.

فکر می‌کنید که هیچ وقت در انجام مانیکور در خانه تبحر ندارید؟ پس بهتر است درباره این مسئله تجدید نظر کنید. این مسئله آنقدرها هم که فکر می‌کنید دشوار و وقت‌گیر نیست. در واقع اگر زرق و برق زیاد و اسراف را در این کار نادیده بگیرید تنها ۱۵ دقیقه وقتتان را می‌گیرد.
قدم اول: اگر از قبل لاکی روی ناخنتان است آن را پاک کنید. بعد ناخنتان را به شکل دلخواهتان برش دهید. برای آنکه درازتر به نظر بیاید می‌توانید آن را به شکل بیضی درست کنید.
قدم دوم: روغن نرم کننده کوتیکول را روی آن مالیده و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. اصلا نگران این نباشید که ناخن‌هایتان به آب آغشته شده و این کار باعث باز شدن انتهای ناخن شده و نقش روی آن حالت ناهموار پیدا کند. در عوض، لاک نارنجی را بردارید و به آرامی روی روغن کوتیکول ناخن بکشید. تمیز کردن ریشه‌های ناخن می‌تواند کار جالبی حین این کار باشد اما مقداری از آن را بگذارید تا در برابر عفونت از ناخن محافظت کند.
قدم سوم: یک دستمال توالت را با محلول پاک کننده لاک خیس کنید و آن را روی ناخن‌ها بکشید تا هر نوع روغنی از روی آن پاک شود. هدف این کار آن است که ناخن‌های تمیز و خشکی داشته تا رنگ لاک به خوبی خود را نشان دهد.
قدم چهارم: از انگشت اشاره‌ی خود شروع کنید و با سه حرکت آن را لاک بزنید: چپ، وسط و راست. انگشت شصت را آخر از همه انجام دهید. سپس دو دقیقه صبر کنید و بعد دومین لایه را روی آن بزنید و در مرحله ی آخر به سراغ لبه‌های ناخن بروید.
قدم پنجم: بار دیگر، دو دقیقه بمانید و بعد یک لایه لاک بی رنگ برای روسازی روی آن بمالید. برای آنکه رنگ ناخن طبیعی‌تر به نظر بیاید بگذارید لاک بی‌رنگ خشک شود.
منبع: health

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ