عمل‌های زیبایی بدون جراحی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
لیزرهای غیرکاهنده لایه‌های بیرونی پوست را ترمیم می‌کنند اما به لایه‌های زیرین آسیبی نمی‌رسانند. لیزردرمانی به تولید کلاژن کمک کرده و باعث کاهش خطوط ریز و بهبود بافت و استحکام پوست می‌شود.

همانطور که در قسمت اول گفتیم به طور کلی ریسک عمل‌های زیبایی بدون جراحی بسیار کمتر از سایر عمل‌هاست.
میکرودرمابراسیون یا لایه برداری مکانیکی
احتمالا نام میکرودرمابراسیون به گوش‌تان خورده؛ عملی که لایه سطحی پوست را بر می‌دارد. این عمل برای درمان آسیب‌های شدید ناشی از آفتاب سوختگی انجام می‌شود، اما باعث خونریزی می‌شود. از این رو به یک هفته دوره نقاهت احتیاح دارد. لایه برداری مکانیکی یک عمل غیر‌تهاجمی است که در آن از کریستال‌های ریز برای لایه برداری از سطح بیرونی پوست استفاده می‌شود. این عمل خطوط ریز، لکه‌های قهوه‌ای و زخم بر جا مانده از جوش‌ها را برطرف می‌کند و معمولا به دوره نقاهت نیازی ندارد.
در حین لایه برداری، سلول‌های مرده پوست توسط یک دستگاه مکنده از روی پوست برداشته می‌شوند. پوست جدید، صورتی رنگ و کشیده به نظر می‌رسد. این حالت معمولا پس از ۲۴ ساعت برطرف شده و پوست به فرم طبیعی خود باز می‌گردد. معمولا ۱۰ جلسه طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه‌تان دست یابید.
ترماژ
ترماژ برای پوست‌های شل و خشک یک راه نجات است. این دستگاه از انرژی امواج رادیویی برای گرم کردن پوست استفاده می‌کند. گرما کمک می‌کند که پوست کلاژن تولید کند. ترماژ کمی دردناک است اما با انجام یک جلسه درمانی معمولا به نتایج دلخواه‌تان می‌رسید. افتادگی پلک نیز با ترماژ قابل درمان است. تا رسیدن به نتیجه دلخواه ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد، اما تفاوت چشمگیر خواهد بود.
لیزردرمانی غیرکاهنده
لیزرهای غیرکاهنده لایه‌های بیرونی پوست را ترمیم می‌کنند اما به لایه‌های زیرین آسیبی نمی‌رسانند. لیزردرمانی به تولید کلاژن کمک کرده و باعث کاهش خطوط ریز و بهبود بافت و استحکام پوست می‌شود. این عمل می‌تواند دردناک باشد، اما معمولا پس از تزریق بی‌حسی انجام می‌گیرد. از آنجایی که لیزردرمانی به سطح پوست آسیب نمی‌زند، دوره نقاهت چندانی ندارد.
لیزردرمانی برای کسانی که می‌خواهند رنگ و بافت پوست خود را بهبود بخشند و از کار و زندگی نیافتند، گزینه مناسبی است. پس از هر جلسه درمانی پوست شما کمی قرمز خواهد بود، اما به سرعت بهبود می‌یابد. برای کسب بهترین نتایج، باید هر چند هفته یک بار لیزر کنید.
منبع: webmd

شایعه وام بانکی برای جراحی زیبایی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ