محصولات مراقبت از مو که می‌توانید در آشپزخانه‌ تهیه کنید-قسمت اول

مهرناز زاوه
تهیه محصولات مناسب در خانه برای مراقبت از موها ارزان‌تر و مؤثرتر است؛ پس چرا بی‌دلیل هزینه کنید؟

تهیه محصولات مناسب در خانه برای مراقبت از موها ارزان‌تر و مؤثرتر است؛ پس چرا بی‌دلیل هزینه کنید؟ بعضا در دوره‌های خاصی از زندگی مجبور می‌شوید کمتر از گذشته خرج کنید. اما به صورت ناگهانی تعمیرات خانه پیش می‌آید، یا فرزند کوچک خانواده با ماشین تصادف می‌کند. مسائل زیادی در زندگی روزمره پیش می‌آید که خارج از کنترل شما هستند. در این مواقع، سعی می‌کنید به هر نحو ممکن هزینه‌هایتان را کاهش دهید. یک راه این است که محصولات گران قیمت مراقبت از پوست و مو را کنار بگذارید و به جای آن از محصولات طبیعی استفاده کنید. شما می‌توانید از موادی که در آشپزخانه خود دارید برای تهیه یک نرم کننده و شوینده مو یا نرم کننده پوست و سفید کننده دندان استفاده کنید. در ادامه شما را با محصولات طبیعی مراقبت از مو آشنا می‌سازیم که می‌توانید آنها را در خانه تهیه کنید:
آووکادو حالت دهنده طبیعی مو است، چون سرشار از روغن های طبیعی، ویتامین B-6 و E است. به علاوه، از پروتئین زیادی برخوردار است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. شما می‌توانید از آووکادوی له شده استفاده کنید یا آن را با آب لیمو و یا سس مایونز ترکیب کرده و یک خمیر تهیه کنید. خمیر تهیه شده را به موهای خود بمالید و سپس شانه کنید. ۱۵ تا ۴۵ دقیقه بمانید و بعد موهایتان را شستشو دهید.
موز به موهای بی‌جان شما طراوت می‌بخشد. شما می‌توانید با مخلوط موز و روغن زیتون یک خمیر طبیعی تهیه کنید. خمیر تهیه شده را پیش از شامپو به موهای خود بمالید و شانه کنید. ۲۰ دقیقه تا یک ساعت بمانید و سپس شامپو بزنید. در نهایت، موهایتان را آبکشی کنید.
ترکیب چای بابونه و دلستر باعث درخشندگی موهای شما می‌شود. شما می‌توانید از این مخلوط برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است ۱ یا ۲ فنجان چای بابونه تهیه کنید. پس از استفاده از این مخلوط، ۵ دقیقه بمانید و بعد آبکشی کنید. تاثیر درخشان کننده چای بابونه به تدریج مشخص خواهد شد. میزان تاثیر این ترکیب نیز به دفعاتی بستگی دارد که شامپو می‌زنید.
تخم مرغ می‌تواند درخشندگی را به موهای خشک‌تان باز‌ گرداند. به علاوه، قادر است موهای فر را رام‌تر سازد. تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب طبیعی و مواد مغذی با ارزشی است که درخشندگی طبیعی موها را باز می‌گردانند. شما می توانید از ترکیب زرده تخم مرغ، روغن زیتون و آب یک محصول حالت دهنده تهیه کنید. سپس می‌توانید از مخلوط تهیه شده مثل یک حالت دهنده معمولی استفاده کنید. پس از استفاده ۵ دقیقه بمانید. اگر موهایتان خیلی خشک است، ۵ دقیقه دیگر هم منتظر بمانید و بعد آبکشی کنید.
سس گوجه فرنگی می‌تواند تارهای آسیب دیده موهای بور را ترمیم کند. سس گوجه فرنگی را با یک شامپوی تازه ترکیب کنید و آن را به موهای خود بمالید. سپس، موهایتان را با یک شانه پهن شانه کنید. ۲۰ تا ۴۵ دقیقه بمانید تا موها حالت بگیرند. سپس آبکشی کنید و مثل همیشه موهای خود را بیاراید. اگر آسیب‌دیدگی موهایتان برطرف نشده، به استفاده از ترکیب تهیه شده ادامه دهید تا موهایتان به حالت قبلی برگردد.
استفاده از ترکیب آب لیمو با آب برای موهای بور و خرمایی رنگ مثل یک هایلایت عمل می‌کند. یک چهارم فنجان آب لیمو را با یک فنجان آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک قوطی اسپری بریزید. هر بار قبل از اینکه زیر آفتاب بروید، به موهای خود اسپری بزنید.
منبع: thebeautybiz

غذاهای خوشمزه برای داشتن موهایی سالم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ