مقصر حادثه ی مادر دوقلوها پیدا شد

پانته آ توتونپیان
محمدآقاجانی،معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،شخصا پیگیر ماجرای سوختن زن در اتاق عمل شد.
محمدآقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با تشریح این حادثه گفت: حدود یکماه پیش زن بارداری برای انجام سزارین به بیمارستان چمران تهران مراجعه کرد اما هنگام سزارین به جای گاز بیهوشی از کپسول گاز دیگری استفاده شد و این اشتباه باعث سوختگی شدید در ناحیه صورت، لب،دهان، گلو و به خصوص دستگاه تنفسی این زن شد.

از ابتدای این حادثه مسئولان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع را با جدیت پیگیری کردند و شب گذشته نیز با دستور مستقیم وزیر بهداشت که در سفر شیراز است بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات رسانی با حضور زبده ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.

همزمان پرونده این تخلف نیز به دادگاه ارسال شده است، در مورد این پرونده در اینکه کپسول گاز جابه جا شده و کپسول دیگری غیر از گاز بیهوشی مورد استفاده قرار گرفته است، شکی نیست اما در مورد جزئیات بیشتر و مقصران این حادثه دادگاه باید اظهار نظر کند.
وی افزود: درفت پوستی طی یکماه گذشته تا حدی باعث ترمیم صورت این زن شده است اما مشکل اصلی سوختگی مجرای تنفسی بر اثر گاز است که به شدت آسیب زده است و متخصصان در حال تلاش برای ترمیم دستگاه تنفسی وی هستند.
آقاجانی گفت: این حادثه حدود یک ماه پیش در بیمارستان چمران رخ داده اما دیروز-دوشنب 26 بهمن- رسانه ای شده است.

پیگیری مقصران حادثه سوختگی مادر دوقلوها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ