کارهایی که متخصص زنان از شما می‌خواهد انجام ندهید-قسمت اول

مهرناز زاوه
جستجو در وب‌سایت‌های معتبر مانند وب‌سایت کلینیک مایو، مدلاین پلاس و کلینیک کلیولند روش خوبی برای تحقیق است؛ اما تشخیص دقیق و به موقع بیماری مستلزم مراجعه به یک پزشک متخصص خواهد بود.

خانم‌ها انتظارات مشخصی از متخصصان بیماری‌های زنان دارند: مؤدب باشند، قضاوت نکنند، وقت شناس باشند و در زمینه کاری خود تخصص داشته باشند. اما فکر می‌کنید در آن سو چه خبر باشد؟ پزشکان نیز از شما انتظار دارند که قوانین آنها را دنبال کنید. اگر از چند پزشک متخصص بپرسید، به شما خواهند گفت. در ادامه، به معرفی ۹ عادتی می‌پردازیم که متخصصان بیماری‌های زنان از خانم‌ها انتظار دارند دست از انجام آنها بردارند. برای اینکه از جلسات مشاوره با پزشک خود بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است به این توصیه‌ها گوش کنید.
۱.باور کردن هر چیزی که در اینترنت می‌بینید و یا می‌خوانید
آیا از آن دسته آدم‌هایی هستید که دائما علائم بیماری خود را در اینترنت جستجو می‌کنند؟ مخصوصا در گوگل. کاترین تابر، متخصص زنان و مدیر مرکز سلامت زنان در بیمارستان ایالت مریلند در این باره می‌گوید: «جستجو در وب‌سایت‌های معتبر مانند وب‌سایت کلینیک مایو، مدلاین پلاس و کلینیک کلیولند روش خوبی برای تحقیق است؛ اما تشخیص دقیق و به موقع بیماری مستلزم مراجعه به یک پزشک متخصص خواهد بود». بسیاری از افراد در جستجوهای اینترنتی به دنبال آن هستند که نوع بیماری خود را تشخیص دهند. احتمال تشخیص اشتباه در این موارد بسیار زیاد است. این افراد گاها جوش را با تبخال اشتباه می‌گیرند، یا آنکه التهاب پوست را به سرطان التهابی پستان و خستگی طبیعی را به ایدز نسبت می‌دهند.
۲.چرخیدن با لباس خیس و عرق کرده باشگاه
شاید سرتان شلوغ است و می‌خواهید قبل از تعویض لباس غذای شام را آماده کنید. اما هرگز این کار را نکنید! خانم‌ها باید بلافاصله پس از بازگشت به منزل لباس‌های خیس باشگاه را تعویض کنند. چون قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد کرده و می‌توانند به عفونت منجر شوند. عفونت‌های قارچی، سوزش، قرمزی و التهاب واژن از جمله رایج‌ترین پیامدهای چرخیدن با لباس خیس و عرق کرده هستند. دکتر تابر به تمام بیماران توصیه می‌کند که پس از رسیدن به منزل سریعا لباس باشگاه را از تن در بیاورند. به اعتقاد وی، بهتر است پس از اتمام ورزش یک لباس کاملا نخی بپوشید تا بدن به طور طبیعی هوا بخورد.
۳.تحمل رابطه جنسی دردناک
اگر از برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی‌تان می‌ترسید، از خود بپرسید آیا این رابطه به شما لطمه می‌زند؟ و اگر چنین است، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. میشل ژرمن، متخصص زنان و رئیس بخش زنان بیمارستان مدستار سامریتن در بالتیمور در این باره می‌گوید: «یک رابطه جنسی دردناک می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. عفونت واژن، یبوست، فیبروئید، اندومتریوز و کیست‌های تخمدانی از جمله عواملی هستند که رابطه جنسی را برای زنان دردناک می‌کنند». بنابراین، بهتر است با علائم و نشانه‌های اندومتریوز و سایر عوامل خطر مرتبط با این عارضه بیشتر آشنا شوید.
۴.اشتباه گرفتن متخصص زنان با مسئول مراقبت‌های بهداشتی
آیا تا کنون به علت درد زانو، گلو درد یا اگزما به متخصص زنان مراجعه کرده‌اید؟ آرلن کبلر، متخصص زنان در بیمارستان دانشگاه استونی بروک در نیویورک در این باره می‌گوید: «درست است که وظایف متخصص زنان و مسئول مراقبت‌های بهداشتی (مخصوصا در دوران بارداری) تا حد زیادی با یکدیگر همپوشانی دارند، اما این متخصصان نمی‌توانند تمام مشکلات شما را بر طرف کنند. به طور کلی، اگر مشکلی در نواحی لگن داشته و یا سوالاتی درباره سلامت پستان دارید، بهتر است با یک متخصص زنان مشورت کنید. اگر مشکلات دیگری دارید، با مسئول مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید.
۵.جواب دادن به تماس‌های تلفنی در طول آزمایشات
این مسئله یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که در طول انجام آزمایشات رخ می‌دهد. دکتر کبلر در این باره می‌گوید: «یک‌بار مریضی داشتم که در حین معاینه ارگان‌های لگنی‌اش در حال ارائه یک کنفرانس تلفنی برای استادش بود». با وجود فناوری‌های الکترونیکی و کامپیوتری متعددی که در اتاق معاینه وجود دارد، دکتر کلبر هنوز هم معتقد است که بهترین تعامل بیمار و پزشک از طریق ارتباط چشمی به وقوع خواهد پیوست. وقت ملاقات با پزشک فرصت خوبی است که بیمار سوالات خود را مطرح کند تا پاسخ مناسبی بگیرد. بنابراین، توجه مستقیم به پزشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
(منبع: prevention)

درمان‌‌ خانگی عفونت قارچی با روغن درخت چای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ