روش‌های آسان برای توقف مصرف زیاد شکر-قسمت دوم

مهرناز زاوه
معتاد شکلاتید؟ پس حداقل به جای شکلات شیری، به دنبال شکلات تلخ باشید، زیرا میزان شکر موجود در آن تقریبا دو برابر شکلات تلخ است.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید مصرف شکر را بدون محروم شدن از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه‌تان قطع کنید.
پرزهای زبان‌تان را گول بزنید
دفعه بعدی که خواستید به سمت چیزهای شیرین بروید، سعی کنید برای خودتان یک فنجان چای درست کنید. چای نعناع، زنجبیل، دارچین بی آنکه هیچ نوع شکر اضافی داشته باشند به شما کمک خواهند کرد که عطش‌تان برای خوردن چیزهای شیرین کمتر شود. در نهایت اگر خواستید کمی چایتان شیرین شوید، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.
تعادل را برقرار کنید
آیا عادت دارید عصرها به عنوان اسنک، یک عالم شکلات بخورید؟ سعی کنید میزان مصرف خود را به نصف برسانید و نصف دیگر را بگذارید برای فردا و بشقاب خود را با چیز سالم‌تر و تازه‌تری مانند آجیل، میوه یا بلغور پوست کنده پر کنید.
سعی کنید صبحانه‌تان تند و شور باشد
خوردن یک صبحانه شیرین باعث می‌شود که تمام روز ویار خوردن چیزهای شیرین داشته باشید. سعی کنید به قهوه یا چایتان دارچین اضافه کرده یا غلاتی با شیرینی کم را با تکه‌های میوه شیرین کنید. گزینه پیشنهادی: یک املت سبزیجات درست کنید یا روی خوراک بلغور خود را به جای میوه و عسل با فلفل، پنیر چدار، پیازچه و تخم مرغ پر کنید.
ماست یونانی را جایگزین ماست میوه‌ای کنید
بله، ماست میوه‌ای واقعا دهان را آب می‌اندازد، اما باید بدانید که سرشار از شکر و کالری اضافی است. به جای این ماست‌ها، سعی کنید ماست یونانی بخرید و آن را با میوه‌ها و چیزهایی مانند دارچین و جوز هندی مزه‌دار کنید. سوای عطر فوق العاده‌اش، تحقیقات نشان می‌دهد که دارچین به تنظیم قند خون کمک کرده و متابولیسم را افزایش می‌دهد.
به دنبال شکلات تلخ باشید
معتاد شکلاتید؟ پس حداقل به جای شکلات شیری، به دنبال شکلات تلخ باشید، زیرا میزان شکر موجود در آن تقریبا دو برابر شکلات تلخ است. به علاوه میزان آهن و فیبرهای اشباع کننده شکلات تلخ چهار برابر شکلات‌های شیری است.
سس سیب اضافه کنید
به سختی می‌توان از خوردن شیرینی‌های شیره‌دار و گرم پرهیز کرد و زمانی هم که شروع کنید به خوردن، دیگر نمی‌توانید جلوی خوتان را بگیرید. خبر خوب این است که جایگزین کردن شکر با سس سیب شیرین نشده می‌تواند صدها کالری در بدنتان ذخیره کند. بسته به این که شیرینی‌های شما چقدر بزرگ باشد، می‌توان با این حرکت بین ۲۰ تا ۸۰ کالری ذخیره کرد. 
مراقب جایگزین‌های شیر باشید
اگر به دنبال یک جایگزین برای شیر می‌گردید، سعی کنید از انواع شیرین‌نشده آن استفاده کنید. برای آنکه بتوانید در وضعیت مناسبی بمانید، سعی کنید از محصولات بدون افزودنی و شیرین نشده یا شیر گاو استفاده کنید که تنها حاوی قند طبیعی است.
از مخلفات کافی شاپ استفاده کنید
از کاکائو و پودر وانیل در کاپوچینو یا قهوه به جای شکر استفاده کنید. با این کار ۱۵ کالری و ۴ گرم شکر به ازای هر بسته‌ای که در فنجان خود می‌ریزید ذخیره خواهید کرد.
غلات را فراموش نکنید
حتی غلات‌هایی که سالم به نظر می‌آیند، سرشار از شکر هستند. دفعه بعدی که به رستوران رفتید، سعی کنید به دنبال بسته‌هایی از غلات باشید که میزان شکر آنها کمتر از ۶ گرم بوده و در عوض مقدار زیادی فیبر داشته باشند.
بیشتر چرت بزنید
نه، این تصور و رؤیا نیست. هر چه کمتر چرت بزنید، اشتهای بیشتری برای خوردن اسنک‌ها و غذاهای شیرین خواهید داشت. از طرفی تحقیقات نشان می‌دهد کمبود خواب باعث زیادشدن اشتها می‌شود. بنابراین سعی کنید لباس خواب خود را کمی زودتر پوشیده و زودتر بخوابید.
فریزر را فراموش نکنید
آیا بستنی، عامل شکست رژیم‌تان محسوب می‌شود؟ لازم نیست این اتفاق بیفتد. محصولات فریزری فراوانی با میزان قند کمتر از بستنی وجود دارد که در عین حال که ولع شما را ارضا می‌کنند، باعث چاق شدنتان هم نمی‌شوند. 
منبع: eatthis

مصرف زیاد شکر و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ