راه های بی نظیر برای جلوگیری از قارچ پوستی

parya
برای جلوگیری از قارچ های پوستی بهتر است این کارها را انجام دهید.

در فصل گرما احتمال ابتلا به عفونت های قارچی بیشتر می شود و قارچ پوستی ظاهر پوست را نامناسب می کند و اگر فرد در محیط عمومی زندگی کند به دلیل مصری بودن قارچ پوستی می تواند آن ها را نیز مبتلا کند ولی راه هایی وجود دارد که می تواند به جلوگیری از قارچ پوستی جلوگیری کند. راه های بی نظیر برای جلوگیری از قارچ پوستی را در اینجا بخوانید.

۱- متوجه شوید که چه کسی در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی قرار دارد

برخی چیزا وجود دارند که ممکن است خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش دهند مانند به اشتراک گذاری لباس یا محصولات مراقبت شخصی ( برس/شانه) را با یک فرد مبتلا. اما برخی از افراد نیز احتمال ابتلا به عفونت براساس عوامل خطر را دارند. افراد در معرض خطر عبارتند از :

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی بر اثر استفاده از داروها, استروئید وعفونت‌ های دیگر و یا بیماری‌ ها را دارند.
مردم آنتی‌ بیوتیک بلند مدت یا داروهای ایمونوسپرسیون مصرف می‌ کنند.
افراد یا بچه‌ هایی که بی اختیاری ادرار دارند یا نمی‌ توانند ادرار خود را نگه دارند (یک محیط تناسلی مرطوب ایجاد می‌ کنند)
کسانی که تعرق شدید دارند.
افرادی که در محیطی کار می‌ کنند یا وقت صرف می‌ کنند که با افرادی که در معرض خطر هستند در تماس هستند، مانند پرستاران،
معلمان مدرسه، کارکنان بیمارستان، دانش آموزان و مربیان .

۲- تشخیص دهید که کدام نواحی از پوست شما در معرض خطر عفونت قارچی قرار دارند

بخش‌ هایی از پوست شما که مرطوب هستند در معرض خطر عفونت‌ های قارچی هستند چون قارچ برای رشد نیاز به رطوبت دارد. این قسمت‌ ها شامل نواحی میان انگشتان شما، زیر بافت پستان، در منطقه تناسلی (شامل ناحیه واژینال) و بین چین‌ های پوست می‌ شوند .

۳- در مکان های عمومی مراقب باشید

از آنجایی که عفونت های قارچی مسری هستند, می‌ توانید آنها را از مواجهه با سلول‌ های پوستی که عفونت دارند, بدست آورید. سعی کنید از حضور در مکان های عمومی که ممکن است افراد مبتلا به قارچ بیشتری در انجا باشند، خودداری کنید. اگر از اتاق‌ های رختکن عمومی, دوش ها یا استخرها استفاده می کنید از دمپایی استفاده کنید. شما نباید حوله یا شانه در رختکن داشته باشید.

هیچ گاه با افرادی که مبتلا هستند تماس نداشته باشید و یا از کفش آنها استفاده نکنید.

۴- پوست خود را تمیز و خشک نگه دارید

قارچ‌ ها در مناطق گرم و مرطوب مثل بین انگشتان پا و بین ران ها زندگی می‌ کنند. با تمیز و خشک نگه داشتن پوست، امکان عفونت را کاهش می‌ دهید. چند کار هست که می‌ توانید برای خشک کردن نگه داشتن بدن از آن ها استفاده کنید.

اگر زیاد عرق می کنید، جوراب‌ های خود را یک بار یا دو بار در روز تعویض کنید. بگذارید حوله حمام تان قبل از استفاده دوباره از آن‌ به طور کامل خشک شود.
هر منطقه پوست که چین دارد مانند زیر پستان یا زیر شکم را تمیز و خشک کنید. زمانی که ورزش می‌ کنید و یا می‌ خواهید در محیط گرم قرار بگیرید، پودر خشک کننده یا ضد عفونی کننده را به پوست خود بزنید.
اگر زیاد عرق می کنید کفش های خود را تعویض کنید تا کفش ها خشک شوند. بعد از هر استفاده از گرمکن ورزشی آن را بشویید.

۵- سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، احتمال ابتلا به عفونت قارچی بیشتر است. برای بهبود سیستم ایمنی بدن، یک مکمل ویتامین روزانه استفاده کنید و استفاده از یک پروبیوتیک را نیز در نظر داشته باشید. سعی کنید رژیم غذایی متعادل را در چربی‌ های سالم داشته باشید و مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید. همچنین باید آب زیاد بنوشید. ادرار شما باید زرد روشن باشد. سیستم ایمنی شما ممکن است با خواب کافی ۸ ساعته نیز تقویت شود.

سیستم ایمنی شما ممکن است در بهترین حالت ممکن نباشد، حتی اگر شما شرایط پزشکی خاصی نداشته باشید یا داروهایی که آن را ضعیف می کند را استتفاده نکنید. بنابراین بسیار مهم است که سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

انواع قارچ های پوستی و راه های پیشگیری و درمان آن ها

پیشگیری و درمان قارچ‌ پوستی با ۱۲توصیه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ