طراحی چیپ‌های جدید بی‌سیم برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون

مهرناز زاوه
در حال حاضر محققان توانسته‌اند چیپ‌هایی طراحی کنند که قادرند با ایمپلنت‌های عصبی برای انتقال سیگنال‌های مغزی بدون سیم جفت شوند تا بتوانند با بیماری پارکینسون مبارزه کنند.

درمان بیماری‌های تخریب کننده سیستم عصبی مانند پارکینسون بسیار دشوار است و درمان آنها اغلب بر بهبود کیفیت زندگی تمرکز دارد. در حال حاضر محققان توانسته‌اند چیپ‌هایی طراحی کنند که قادرند با ایمپلنت‌های عصبی برای انتقال سیگنال‌های مغزی بدون سیم جفت شوند تا بتوانند با بیماری پارکینسون مبارزه کنند و از طرفی به افراد فلج کمک کنند تا اندام‌های مصنوعی خود را حرکت دهند.
این ایمپلنت‌های عصبی باید توسط سیم به دستگاهی بیرون از بدن وصل شوند. و برای بیمارانی که دارای اندام‌های مصنوعی هستند، این سیم‌ها به کامپیوتری متصل می‌شود که قادر است سیگنال‌های مغز را رمزگشایی کند. بنابراین فرد قادر به حرکت دادن عضو مصنوعی خواهد بود. این سیم‌ها در جریان فعالیت‌های روزانه دست و پای فرد را گرفته و دهانه‌های باز آن باعث می‌شود که دهانه‌های متصل به مغز باعث افزایش عفونت شوند.
چیپ‌های جدید
این چیپ‌های جدید قادرند تا انتقال داده‌ها و اطلاعات از مغز را بدون نیاز به سیم و به درستی انجام دهند. سازندگان این چیپ آن را بر روی مدل‌های حیوانی آزموده و متوجه شدند که این وسیله می‌تواند تا ۹۵ درصد داده‌ها را به درستی انتقال دهد. این چیپ صدها برابر کاراتر و مؤثرتر از چیپ‌های فعلی در بازار است.
انتقال داده‌ها و استفاده از قدرت
در شرایطی که سیگنال‌های مغزی باید با صحت و دقت بالا انتقال پیدا کنند، ایمپلنت‌ها نه تنها به هزاران کانال از از داده‌های پردازش نشده نیاز دارند، بلکه قدرت بیشتری برای انتقال این داده‌ها می‌خواهند که معمولا مستلزم باتری‌های بزرگتر و یا شارژ کردن مداوم است. با این حال، مشکلی که در چنین ایمپلنت‌هایی وجود دارد، فضای کم مغز و محدودیت شارژ در طولانی مدت است. بنابراین به جای افزایش منبع قدرت، محققان سعی کردند با استفاده از این چیپ، میزان داده‌هایی را که باید انتقال داده شود کم کنند.
منبع: thehealthsite

نقش آسپیرین در درمان آلزایمر و پارکینسون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ