متخصصان قلب آمریکایی و اروپایی به تهران می آیند

پانته آ توتونپیان
چهارمین کنگره مشترک انجمن های علمی مرتبط با بیماری های قلب و عروق کشور، همزمان با بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن قلب و عروق ایران با حضور مهمانان داخلی و خارجی، ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه در سالن های همایش بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران برگزار می شود.

محمدمهدی پیغمبری، دبیر علمی این گردهمایی عظیم با بیان اینکه ۸ انجمن، همایش سالانه خود را همزمان با بیست و یکمین کنگره انجمن قلب و عروق ایران برگزار می کنند، گفت: برپایی کنگره ها و سمپوزیوم های مختلف به همگرایی اعضا و تخصص های مختلف مربوط به قلب و عروق کمک شایانی کرده و نقش اثر گذاری در به روز رسانی دانش متخصصان، پزشکان و پرستاران دارد. 

او گفت: جراحی قلب و عروق، بیهوشی قلب، اکوکاردیوگرافی، اینترونشن و آنژیوگرافی، الکتروفیزیولوژی قلب، بیماری های مادرزادی قلب، نارسایی و پیوند قلب، پرستاری قلب، فیزیوتراپی قلب، پرفیوژن، علوم دارویی و قلب، تصویر برداری های نوین قلب و عروق، پزشکی هسته ای و اخلاق پزشکی، مهمترین محورهای موضوعات این همایش بزرگ و همه جانبه است.

معاون آموزشی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۵۰ برنامه علمی پژوهشی در قالب سخنرانی، میزگرد پرسش و پاسخ، نمایش فیلم اختصاصی از عمل و پوستر در ۴ روز و مجموعا ۱۶۰ ساعت برنامه کاری خواهیم داشت، گفت: بیش از ۴۰ سخنران داخلی و خارجی به طور همزمان در ۸ سالن به ارائه سخنرانی و طرح مطلب علمی خواهند پرداخت.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ۲۳ مهمان از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، دانمارک و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، ترکیه، عراق، عربستان، کویت، امارات و ۱۷ مهمان از متخصصان و استادان ایرانی مقیم خارج از کشور حضور خواهند داشت.

پیغمبری با اشاره به حضور بیش از ۳ هزار مهمان در تخصص ها و رشته های مختلف از سراسر کشور، گفت: دهمین کنگره انجمن جراحان قلب ایران، نهمین کنگره انجمن بیهوشی قلب ایران، هشتمین کنگره انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، چهارمین کنگره انجمن پرستاری قلب ایران، هشتمین کنگره انجمن پرفیوژنیست های ایران، هشتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی قلب ایران و چهارمین کنگره انجمن داروسازی ایران(داروسازی قلب)، همزمان با بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن علمی قلب و عروق ایران در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفند در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران برپا می شود که این همگامی و ادغام نقش موثری در ارتقای دانش رشته های مرتبط قلب داشته و از صرف هزینه های فراوان برای برگزاری همایش های متعدد و مرتبط مشابه جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است؛ با توجه به استقبال گسترده از این همایش، پرسنل و پزشکان شاغل در بیمارستان قلب شهید رجایی از دوشنبه ۱۰ اسفند در حرکتی نمادین از آوردن خودرو به بیمارستان خودداری کرده و با وسایل نقلیه عمومی به محل کار و همایش خواهند آمد.

مراسم افتتاحیه همایش های مذکور عصر سه شنبه ۱۱ اسفندماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش نیکوکار “حاج حسن احمد نیا” واقع در ضلع غربی بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برپاشده و برنامه ها در ۷ سالن اقماری دیگر تا جمعه ۱۴ اسفند ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرآنلاین 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ