زمان مناسب برای کاهش وزن با نوشیدن آب چه وقت است؟

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن آب پیش از خوردن غذا به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن آب پیش از خوردن غذا به کاهش وزن شما کمک می‌کند. محققان در این تحقیق، بر روی ۸۴ فرد چاق بزرگسال تحقیقاتی انجام دادند؛ یک گروه شامل ۴۱ نفر که پیش از غذا حدود ۴۵۰ گرم در روز آب می‌نوشیدند و در گروه دیگر که ۴۳ نفر بوده و از آنها خواسته شد تا پیش از خوردن غذا تصور کنند که آب نوشیده‌اند و سیراب هستند.
نتایج کار بسیار جالب بود. آن دسته از افرادی که پیش از غذا حدود ۴۵۰ گرم آب نوشیدند توانستند ۲.۸۷ پوند وزن بیشتری نسبت به افرادی که تنها خودشان را اشباع از آب تصور کردند وزن کم کنند. در واقع، طی یک بازه‌ی ۱۲ هفته‌ای، آن دسته از افرادی که پیش از سه وعده‌ی غذایی آب نوشیدند توانستند در این مدت حدود ۹.۴۸ پوند وزن خود را کاهش دهند در شرایطی که انجام این کار آن هم تنها یک بار در روز یا اصلا انجام ندادن آن به طور متوسط تنها به کاهش ۱.۷۶ پوند انجامید.
اما سوای این‌ها، چرا باید آب زیادی بنوشید. نوشیدن آب زیاد نه تنها باعث سالم ماندن پوستتان می‌شود، بلکه به حرکت طبیعی روده‌ی شما کمک کرده و عضلاتتان را تقویت و سرشار از انرژی خواهد کرد. در واقع تمام سلول‌ها و اندام‌های حیاتی بدن شما برای آنکه بتوانند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهند به آب نیاز دارند. 
منبع: shape

برای لاغر شدن آب یخ بنوشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ