کدام نوع و رنگ رژ لب برای شما مناسب‌تر است-قسمت اول

مهرناز زاوه
بسیاری از خانم‌ها تمایلی به رژ زدن ندارند؛ نه به این خاطر که دوست ندارند، بلکه به این دلیل که نمی‌دانند چگونه بهترین و مناسب‌ترین رژ لب را برای خودشان انتخاب کنند.

قبول کنید یا نه، اکثر خانم‌ها وقتی رژ لب می‌زنند زیباتر و بهتر به نظر می‌رسند. در واقع این محصول نسبت به سایر مواد آرایشی، جلوه تازه‌تری از رنگ با سایه مناسب به چهره خانم‌ها می‌بخشد. با این حال، بسیاری از خانم‌ها تمایلی به رژ زدن ندارند؛ نه به این خاطر که دوست ندارند، بلکه به این دلیل که نمی‌دانند چگونه بهترین و مناسب‌ترین رژ لب را برای خودشان انتخاب کنند.
این روزها می‌توان انواع رژ لب، برق لب، حجم‌دهنده لب، بوم لب، کرم لب و ژل‌های لب را یافت و تعجبی ندارد اگر خانم‌ها برای انتخاب از میان آنها گیج شوند. سوای انواع مختلف محصولاتی که در دسترس هستند، باید رنگ‌های بی‌شمار آنها را هم در نظر گرفت. بنابراین شاید یافتن بهترین رنگ رژ لب واقعا فرآیندی وقت‌گیر باشد.
هر چیزی که تا الان درباره رنگ لب شنیده‌اید فراموش کنید. هر خانمی می‌تواند رژ صورتی بزند به شرط آنکه سایه مناسب آن را بیابد. در واقع، راز مسئله در یافتن سایه مناسب است که متناسب با رنگ پوست خانم‌ها بوده و طبیعی جلوه کند. در اینجا به راهکارهایی در این زمینه اشاره می‌کنیم.
اصول اولیه – ته رنگ پوست شما
چند نکته کلیدی در این زمینه وجود دارد که باید سعی کنید آنها را به خاطر بسپرید تا بتوانید رنگ مورد نظر رژ خود را پیدا کنید. خانم‌ها باید همیشه به ته رنگ پوستشان توجه کنند. پوستی که ته رنگ صورتی دارد با رژ لب‌هایی با ته‌ رنگ‌های مایل با آبی بیشتر همخوانی دارد. برای پوست‌هایی که کمی به زرد گرایش دارند باید از رنگ‌های گرمتر با ته رنگ نارنجی استفاده کرد. سایه‌های صورتی کمرنگ برای پوست‌هایی که رنگشان نزدیک به رنگ زیتونی است یا برای آنهایی که رنگ پوستشان تیره است اصلا به کار نمی‌آید، و این به خاطر ته رنگ طبیعی زرد پوستشان است. در عوض، خانم‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند باید به دنبال سایه‌های صورتی تیره باشند. رنگ مرجانی سیر هم برای خانم‌هایی که پوستشان در حالت طبیعی به صورتی می‌زند انتخاب مناسبی نیست و توصیه می‌شود که آنها از رژ لب‌های مرجانی صورتی‌تر استفاده کنند.
انواع رژ لب‌ها
حالا که انتخاب رنگ کمی برایتان آسان‌تر شد، بهتر است درباره پیدا کردن نوع رژ لب صحبت کنیم. بخش زیادی از این مسئله به سن خانم‌ها و وضعیت لب‌هایشان مربوط می‌شود.
رژ لب مایع: این نوع رژها باعث درخشندگی لب‌ها می‌شوند. در انتخاب رژ لب‌های مایع هم باید حواستان به رنگ پوستتان باشد. خانم‌های بور باید به دنبال رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای همراه با ته رنگی از قرمز باشند. خانم‌هایی که رنگ پوستشان به زیتونی می‌زند باید به دنبال رنگ‌هایی باشند که کمی پررنگ‌تر از خاکستری-مرجانی مایل به قهوه‌ای است. بهتر است از رنگ‌های برنزی مات دوری کنید چرا که هیچ کاری برای لب‌هایتان نمی‌کند.
برق لب: بر خلاف باور عامه، هر خانمی می‌تواند از برق لب استفاده کند. راز قضیه در تناسب بین انتخاب رنگ مناسب و میزان کافی از برق لب است. برق لب به خاطر نرم‌کنندگی، رطوبت و درخشندگی که به لب‌ها می‌دهد معروف است که باعث جوان و جذاب‌تر شدن لب‌ها می‌شود. خانم‌ها در سنین خاص (بالای ۴۰ سال) باید به دنبال برق لب‌هایی باشند که میزان براق بودن آنها بیشتر از درخشش ناشی از نمناکی‌شان باشد. از طرفی باید برق لب‌هایی انتخاب کنند که مواد هیدراته زیادی داشته باشد چرا که باعث می‌شود لب‌هایشان جوان‌تر به نظر بیاید.
حجم‌دهنده لب: این محصولات برای خانم‌های جوانی که رنگ رژ لب برایشان خیلی اهمیت داشته و دوست ندارند زیاد حالت افراطی یا شدید داشته باشد گزینه‌ای مناسب است. از طرفی این محصولات، برای تمام زنانی که دوست دارند لب‌هایشان نرم و انعطاف پذیر به نظر برسد و در عین حال دوست ندارند رنگ زیادی روی آن بمالند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.
منبع: thebeautybiz

کدام رژلب سرطان زاست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ