جراحی سه ساعت و نیمه برای برداشتن زگیل‌های عجیب مرد درختی+عکس

مهرناز زاوه
سفر مردم به خولنای بنگلادش برای دیدن «مرد درختی» در طول سال‌‌ها باعث شهرت او شد و صدها نفر هم در بیمارستان به ملاقات او رفتند.

یک پدر بنگلادشی که به خاطر زگیل‌‌های گسترده شبیه پوست درخت روی دست‌ها و پاهایش به «مرد درختی» مشهور شده بود، با موفقیت تحت عمل جراحی قرار گرفت تا برخی از این زگیل‌ها برداشته شوند. عبدل بجاندار که اهل جنوب بنگلادش است، در روز شنبه به مدت سه ساعت و نیم تحت عمل جراحی قرار گرفت تا زگیل‌های روی دست راستش برداشته شوند. این مرد ۲۶ ساله ماه گذشته برای عملی برای برداشتن زگیل‌هایش که اولین بار ۱۰ سال پیش ظاهر شد و به وزنی دست ‌کم ۵ کیلوگرم رسیده بود، در این بیمارستان پذیرش شد.
آقای بجاندار پیش از عمل در گفتگویی با سی.ان.ان گفت: «من ۱۰ سال تمام با این بیماری مبارزه کردم. حالا می‌خواهم مثل یک آدم عادی زندگی کنم و بتوانم دخترم را در آغوش بگیرم. دوست دارم از این به بعد با دست‌های خودم غذا بخورم.»


سامانتا لا سن، رئیس بیمارستان کالج دانشگاهی داکا گفت که گروهی شامل ۹ دکتر در عملی سه ساعت و نیمه در این بیمارستان زگیل‌های روی دست راست عبدل بجاندار را برداشتند. سن گفت: «عمل موفقیت ‌آمیز بود. ما زگیل‌‌ها را از روی هر پنج انگشت دست راست او برداشتیم. او اکنون خوشحال است و می‌خندد.»


«ما وضعیت او را در سه هفته آینده بازبینی خواهیم کرد تا تصمیم بگیریم آیا عمل‌های بیشتری انجام دهیم یا نه. این کار چالشی بزرگ است.» بجاندار که اهل منطقه جنوبی خولنا در بنگلادش است، مبتلا به بیماری اپیدرمودیسپلازیا وروسیفورمیس تشخیص داده شده است، یک عارضه نادر ژنتیکی که «بیماری آدم درختی» هم نامیده می‌شود و توده‌های پوستی ایجاد می‌کند. سفر مردم به خولنا برای دیدن «مرد درختی» در طول سال‌‌ها باعث شهرت او شد و صدها نفر هم در بیمارستان به ملاقات او رفتند. پس ‌از آنکه آزمایش‌ها نشان داد زگیل‌‌های او سرطانی نیستند، مجوز عمل جراحی او صادر شد.
دکتر سن گفت که فقط سه مورد شناخته ‌شده اپیدرمودیسپلازیا وروسیفورمیس در جهان گزارش شده و بجاندار تنها مورد این بیماری در بنگلادش بوده است. بجاندار ماه پیش در مصاحبه‌‌ای گفت که در ابتدا تصور می‌ کرد زگیل‌ها بی‌آزار هستند، اما تدریجا این توده‌ها دست‌ها و پاهایش را پوشاندند و او مجبور شد کارش به‌ عنوان کالسکه‌چی را رها کند.
منبع: dailymail

این دختر صورت ندارد+تصاویر تکان‌دهنده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ