این دختر صورت ندارد+تصاویر تکان‌دهنده

مهرناز زاوه
دختری در هند بعد از آنکه پزشکان به خانواده‌اش گفتند که کاری نمی‌توانند برایش انجام دهند، حالا دارد بدون صورت زندگی می‌کند. خدیجه خاتون حتی نمی‌داند که آیا چشم و بینی دارد یا نه.

دختری در هند بعد از آنکه پزشکان به خانواده‌اش گفتند که کاری نمی‌توانند برایش انجام دهند، حالا دارد بدون صورت زندگی می‌کند. خدیجه خاتون حتی نمی‌داند که آیا چشم و بینی دارد یا نه و دهان او تنها یک باریکه‌ی کوچک در سمت چپ صورتش است.

گفته می‌شود که بیماری این دختر ۲۱ ساله، نوروفیبروماتوسیز است و به مجموعه‌ای از بیماری‌های ژنتیکی گفته می‌شود که منجر به تورم و برآمدگی بافت‌ها می‌گردد. بیشتر این تومورها غیرسرطانی هستند. نوروفیبروماتوسیز نوع ۱ یکی از شایع‌ترین انواع این بیماری نادر است که حدود ۳۰۰۰ نوزاد در دنیا به آن مبتلا هستند. این افراد اغلب روی پوست خود برآمدگی‌های غیرسرطانی و نرمی دارند.


اما با وجود به هم ریختگی‌های فراوان اجزای صورتش، او همچنان شاد و خوشحال است. خودش می‌گوید: این راهی است که من خودم انتخاب کردم و از این انتخاب خوشحالم. هر کاری بتوانم انجام می‌دهم. اگر قرار است بودن و هستی من این‌گونه باشد، پس با آن زندگی می‌کنم.


خدیجه وقتی دو ماه داشت، والدینش متوجه شدند که هنوز چشم باز نکرده است. آنها می‌گویند: وقتی به دنیا آمد پلک‌های بسیار کلفتی داشت و قیافه‌اش نسبت به سایر بچه‌ها متفاوت بود. وقتی او را به بیمارستان بردیم  حدود شش ماه تحت نظر بود و پزشکان آزمایش‌های زیادی روی او انجام دادند اما بعد از مدتی گفتند که دیگر کاری نمی‌توانند انجام دهند.


خدیجه هرگز به مدرسه نرفته و می‌گوید که دوستی هم ندارد اما در کنار خانواده و والدینش شاد است.
(منبع: dailymail)

دختربچه‌ای که بدون چشم به دنیا آمد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ