بسته‌های کوچک ژل سیلیکا را دور نریزید!

مهرناز زاوه
بسیاری از ما بسته‌های کوچک ژل سیلیکا را که داخل کیف‌ها، کفش‌ها و یا محصولات دیگر پیدا می‌کنیم دور می‌ریزیم. در حالی که آنها از آنچه که فکر می‌کنید تأثیر بیشتری دارند.

بسیاری از ما بسته‌های کوچک ژل سیلیکا را که داخل کیف‌ها، کفش‌ها و یا محصولات دیگر پیدا می‌کنیم دور می‌ریزیم. در حالی که آنها از آنچه که فکر می‌کنید تأثیر بیشتری دارند. ژل سیلیکا سرشار از پرزهای بسیار کوچک از جنس دی اکسید سیلیکون است و نوعی ماده‌ی خشک-ساز بوده که رطوبت هوا را جذب می‌کند. در اینجا به برخی از موارد استفاده‌ی آن اشاره می‌کنیم:
نجات تلفن غرق‌شده‌ی شما
فرقی نمی‌کند که استخر شنا باشد، یا برکه یا حتی چاه مستراح، وقتی موبایل شما داخل یکی از این‌ها بیافتد به ندرت پیش می‌آید که سالم بماند. اما می‌توانید با قرار دادن موبایلتان در یک ظرف از بسته‌های سیلیکا آن را نجات دهید که به مراتب از قرار دادن در ظرف برنج مؤثرتر خواهد بود.
محافظت از عکس‌ها و کتاب‌ها
با قرار دادن بسته‌های سیلیکا در جعبه‌ی عکس‌های قدیمی‌تان می‌توانید ارزش و ماندگاری آنها را بیشتر حفظ کنید. برخی از افراد عاشق بوی کتاب‌های کهنه هستند، نه همه. سعی کنید اینجور کتاب‌ها را در کیسه‌ای گذاشته و چند بسته ژل سیلیکا در آن بگذارید تا بویشان از بین برود.
تمیز ماندن کیف لوازم آرایش
با قرار دادن بسته‌های ژل سیلیکا در کیف لوازم آرایش می‌توانید از چسبنده شدن محصولات پودری پیشگیری کنید. ژل سیلیکا می‌تواند رطوبت درون کیف‌های آرایش را به خود جذب کند.
بسته‌بندی لباس‌های تر
برخی مواقع زمانی که بعد از گذراندن تعطیلات با شتاب بار و بندیل خود را می‌بندید، باید لباس شنای خود را هم همانطور خیس داخل آن بگذارید. وقتی به خانه می‌رسید، رطوبت تمام ساک شما را در بر گرفته است. سعی کنید چند بسته ژل سیلیکا در ساک ورزشی‌تان بیاندازید تا رطوبت آن را به خود جذب کند. 
منبع: thehealthsite

عسل رطوبت را از بین می‌برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ