نوزاد مرده، زنده شد

a.mahammadi
یک پسربچه هفت‌ماهه آلاسکایی، از نارسایی قلبی درگذشت و با پیوند در دقیقه آخر، سروقت به زندگی برگشت.

سپید: لینکلن سی، در تیرماه با بیماری شدیدی که قلب او را در سمت مخالف بدنش قرار داده بود، به دنیا آمد. لینکلن پس از ماه‌ها انتظار برای انجام عمل پیوند قلب و دقایقی قبل از اینکه به بیمارستان کودکان سیاتل برسد، فوت کرد. به گفته مادر وی: «لینکلن کاملا مرد. درحالی‌که او را برای عمل آماده می‌کردند، قلبش ایستاد. احیای قلبی ریوی (CPR) و ماساژ قلبی نیز نتیجه‌ای نداشت.»

       اما تصمیم گروه پزشکی جان نوزاد را نجات داد؛ آن‌ها قفسه سینه کودک را به‌موقع باز کردند و قلب را تا زمانی که عضو تازه برسد، با دستان خود فشار دادند. کادر بیمارستان با باز کردن قفسه سینه او برای فشار به‌صورت دستی در ۱۲ دقیقه، بسیار کارآمد عمل کردند. این فرایند معمولا بیش از یک ساعت به طول می‌انجامد. سریع فکر کردن، لینکلن را سروقت به زندگی برگرداند تا یک جراحی پیوند قلب موفقیت‌آمیز داشته باشد. روزهای بعد از جراحی، نامشخص بودند. مادرش می‌گوید لینکلن به‌خوبی آن‌ها را پشت سر گذاشت و قلبش بسیار قوی می‌تپد. روز قبل از جراحی، بدن او بنفش شده بود، ولی پس از جراحی به حالت عادی بازگشت. باآنکه لینکلن بالاترین اولویت را در فهرست انتظار پیوند از آبان داشت، والدین وی سه ماه اعصاب‌خردکن را برای پیوند مناسب صبر کردند. لینکلن در مرحله آخر نارسایی قلبی قرار داشت و شرایطش بسیار اضطراری بود.

       دکتر مایکل مک مولن، جراح پیوند قلب می‌گوید: «من فکر می‌کردم لینکلن مرده است ولی درست پیش از اینکه او را از دست بدهیم، یک قلب پیدا شد.»

منبع: روزنامه سپید

زنی که جان نوه 18 ماهه اش را از طریق اسکایپ نجات داد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ