زیبایی به کمک قرمز و سبز!

jalalvand
برخی از افراد بر این باورند که استفاده از برخی مواد غذایی می‌تواند باعث ایجاد لک روی پوست می شود و زیبا بودن را از بین می برد. برای مثال خیلی از افراد تصور می‌کنند که بادمجان در به وجود آوردن لک های پوستی نقشی دارد. در حالی‌که این باور اشتباه است و مواد غذایی مختلف در به وجود آوردن لک تاثیر چندانی ندارند. «دکتر سیمین ابراهیم‌زاده» متخصص پوست، مو و زیبایی در این باره نکات مفیدی را مطرح می کند.

اما برخی از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند در بهبود کیفیت پوست نقش داشته باشند و به صورت آنتی‌اکسیدان در برابر رادیکال‌های آزاد عمل کنند برای مثال استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های قرمز و سبز می‌توانند به عنوان محافظت کننده پوست عمل کنند و اثرات مخرب اشعه‌های مضر آفتاب را روی پوست کم کنند.

رفافت پوست با ویتامین Aو E

خوراکی‌هایی که در آن‌ها ترکیبات ویتامین A یا E وجود دارد، می‌تواند به سلامت پوست افراد کمک کند و مانع از ایجاد لک شود. البته مصرف این نوع ویتامین‌ها و خاصیت محافظ آن‌ها در برابر آفتاب به این معنی نیست که از کرم‌های ضدآفتاب نباید استفاده کرد.

یک قاچ سیب زمینی!

برخی از افراد بر این باورند که استفاده از آب‌برنج یا برش‌های سیب‌زمینی می‌تواند به عنوان لایه‌بردار و از بین برنده لک مورد استفاده قرار بگیرد که این باور چندان پایه و اساس علمی ندارد. تنها اسید برخی از میوه‌ها ، ماست و برخی از سبزی‌ها می‌تواند خاصیت لایه برداری و بهبود لک‌ها را داشته باشد.

آب سبزی با قلمو!

استفاده از جعفری، کرفس و لیموترش به صورت ماسک می‌تواند به سلامت پوست کمک کند البته باید توجه داشت که مصرف غیر اصولی از این ماسک‌ها، خودشان باعث ایجاد لک می‌شود. برای مثال آب جعفری حاوی ماده‌ای به نام «سورالن» است که اگر روی پوست زده شود و فرد در برابر اشعه مضر آفتاب قرار بگیرد می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث افزایش رنگدانه‌های پوستی شود.

سورالن باعث حساس شدن پوست می‌شود به همین دلیل افراد در صورت استفاده از جعفری یا هر ماده دیگری که حاوی سورالن باشد، باید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنند تا به مشکل لک پوستی یا تشدید لک‌های پوستی دچار نشوند.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: 1+4 توصیه گیاهی برای علاقه‌مندان به زیبایی…

ترفندهایی برای زیبایی با استفاده از روغن نارگیل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ