اندر خواص نان داغ؛ کباب داغ و یک مشت ریحان!

jalalvand
ریحان یک سبزی پرطرف‌دار است که خیلی از افراد آن را با کباب کوبیده چرب مصرف می‌کنند. عطر ریحان ما را به خاطرات دوری می برد که برایمان بسیار خوشایند است. اما ریحان بجز یادآوری خاطرات شیرین ما خواص بسیار مفیدی دارد که بد نیست آن ها را هم بدانیم و با توجه به نیاز از آنها بهره مند شویم.

 ریحان طبع گرم و خشک دارد. مصرف این سبزی می‌تواند باعث تقویت عملکرد معده شود و افرادی که به علت ضعف معده دچار سنگینی سر دل و نفخ می‌شوند باید ریحان را جزو سبزی‌های مصرفی خود قرار بدهند.

یکی دیگر از خواص این سبزی برطرف کردن بوی نامطبوع است، جویدن و خوردن ریحان می‌تواند بوی بد ناشی از خوردن سیر و پیاز را برطرف کند. برخی از افراد زمانی که در ماشین یا هواپیما می‌نشیند، دچار تهوع و استفراغ می‌شوند، جویدن ریحان، باعث کاهش و رفع این مشکل می‌شود.

چنانچه دچار آنژین یا گلو درد چرکی شدید، حدود 40 گرم ریحان را در یک لیتر آب بجوشانید و بعد آن را صاف و در دهان غرغره کنید این کار روند بهبود گلو درد را سریع‌تر می‌کند. افرادی که دچار سردرد میگرنی می‌شوند می‌توانند مقدار کمی ریحان  خشک، حدود یک قاشق مرباخوری را با یک لیوان آب‌جوش دم کنند و کمی به آن عسل بیفزایند و بعد از صبحانه، ناهار و شام آن را بنوشند.

این دسته از افراد در صورت دسترسی به ریحان تازه، می‌توانند حدود 40 گرم ریحان تازه را به همان شکل دم کنند و بنوشند. البته قبل از مصرف این ‌دم‌نوش باید از نوع سردرد خود مطلع شوید و تا زمانی که پزشک نوع سردرد را تشخیص نداده است نباید از این دم‌نوش استفاده کرد.

منبع:همشهری تندرستی

لینک مرتبط: دم نوش گیاه ریحان چه خواصی دارد؟

فواید بی نظیر سبزی خوردن در درمان بیماری ها را می شناسید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ