پزشک اینترنتی کیست؟

jalalvand
پارک گئون هی رئیس جمهوری کره جنوبی روزسه شنبه از پارلمان این کشور خواست تا لایحه طرحی را که به واسطه آن پزشکان می توانند از طریق اینترنت با بیماران خود در ارتباط باشند، به تصویب برساند. که این طرح پزشک اینترنتی در کره جنوبی نام دارد.البته بد نیست اینجا اشاره ای به این موضوع کنیم که در ایران نیز پزشکان پیشرویی هستند که پزشکی اینترنتی را راه اندازی کرده اند.

اولین پزشکی که برای اولین بار این امکان را ایجاد کرد، دکتر بهروز مصلحی بود. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید با جستجو در اینترنت به سایت ایشان دسترسی پیدا کرده و از طریق اینترنت به رایگان ویزیت شوید.

اما از اصل خبر در کره جنوبی دور نشویم، طرح پزشک اینترنتی که نقش رابط مستقیم میان بیمار و پزشک را ایفا خواهد کرد، برای افراد سالمند و ساکن مناطق دوردست در نظر گرفته شده است.

هی روز سه شنبه در نشستی با مقامات کره جنوبی اظهار داشت: این طرح قرار است تکمیل کننده مراقبت های پزشکی برای افراد سالخورده و معلول و نیز افرادی باشد که در جزیره های دوردست زندگی می کنند و به امکانات پزشکی دسترسی ندارند.

وزارت بهداشت ورفاه کره جنوبی سال گذشته میلادی این طرح را به صورت آزمایشی برای دریانوردان، ساکنان برخی جزایر، زندانیان و همچنین سربازان مناطق مرزی به مرحله اجرا در آورده بود.

گفته می شود با اجرایی شدن این طرح در مقیاس کلان، تعداد افرادی که از راه دور تحت معاینه پزشکی قرار می گیرند به یک میلیون و ۸۰ هزار نفر در این کشور خواهد رسید.

کره جنوبی بیش از ۴۷۰جزیره مسکونی دارد و بر اساس آمار منتشره در سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۲٫۲ پزشک به ازای هر هزار نفر در این کشور وجود دارد.

کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، یکی از پیشتازان عرصه فناوری های نوین در جهان است.

منبع: به گزارش ویرلن از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی-ایرنا

لینک مرتبط: لینک مرتبط ندارد ورود به صفحه اصلی سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ