انجام کارِ خانه‌ برای شوهران به معنی رابطه جنسی کمتر است یا بیشتر؟

مهرناز زاوه
اگر شما هم یکی از آن شوهرهایی هستید که فکر می‌کنید انجام برخی از کارهای خانه که به همسرتان مربوط می‌شود می‌تواند منجر به رابطه‌ی جنسی بیشتر شود، پس بهتر است در این باره تجدید نظر کنید.

اگر شما هم یکی از آن شوهرهایی هستید که فکر می‌کنید انجام برخی از کارهای خانه که به همسرتان مربوط می‌شود می‌تواند منجر به رابطه‌ی جنسی بیشتر شود، پس بهتر است در این باره تجدید نظر کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد مردان متأهلی که زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی می‌کنند که از دیرباز به کارهای خانه‌ی زنانه معروف بوده است، کارهایی مانند خرید از سوپر مارکت، تمیز کردن و پخت و پز، نسبت به شوهرهایی که بیشتر درگیر کارهای مردانه مانند باغبانی یا تعمیرات خانه هستند، رابطه‌ی جنسی کمتری دارند.
وقتی صحبت از کار کردن به میان می‌آید، برابری و تساوی بین هر دو جنسیت الزاما باعث برانگیخته شدن احساسات جنسی آنها نخواهد شد. بنابراین آیا دیدن اینکه شوهرتان جوراب‌ها را تا کرده یا پلاستیک خرید را باز می‌کند می تواند صحنه‌ای جنسی باشد؟
با این که زن‌ها ممکن است بگویند که دوست دارند مردشان بیشتر بیرون از خانه کار کند، اما تلاش و کوشش مفید و مؤثرش، او را بیشتر به همسر یاری‌دهنده تبدیل خواهد کرد تا چیزی سرشار از میل و هوس. در همین زمینه محققان بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تعداد دفعات رابطه‌ی جنسی زوج‌های متأهل که میانگن سن مردان در آن ۴۶ و زنان ۴۴ سال بود مورد ارزیابی قرار دادند.
در کل، این زوج‌ها حدود ۳۴ ساعت را در کارهای سنتی زنانه، به اضافه‌ی ۱۷ ساعت در هفته در کارهای مردانه زمان صرف می‌کردند. مردان حدود یک‌پنجم کارهای به اصطلاح زنانه و کمی بیشتر از نیمی از کارهای مردانه را انجام می‌دادند که نشان می‌داد زنان اغلب در کارهای مردانه شریک بوده و آن را انجام می‌دهند تا مردان. آنها به طور متوسط پنج بار در ماه با هم رابطه‌ی جنسی داشتند. برای آن دسته از زوج‌هایی که زنان تمام کارهای سنتی زنانه مربوط به خانه را انجام می داد، شوهران و همسران حدود ۱.۶ بار بیشتر از آن زوج‌هایی که در آن، همسر بخش بیشتری از کارها را انجام می داد، با هم رابطه‌ی جنسی داشتند.
منبع: webmd

آیا کارهای خانه لاغرتان می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ