چطور HIV نگیریم؟!

jalalvand
یکی از موارد مهمی که بیماران مبتلا به ویروس ایدز را آزار می دهد، طرد شدن توسط افراد جامعه است. خیلی از افراد به دلیل عدم آگاهی و ترس از ابتلا به بیماری، از افرادی که به ویروس HIVمبتلا شده اند دوری می کنند که این مسئله فشار روانی شدیدی را به بیماران منتقل می کند.

دانستن راه های انتقال و آگاهی از بیماری می تواند باعث کاهش نگرانی های بی مورد در افراد شود. ویروس ایدز از طریق تماس های معمولی مثل بوسیدن ، در آغوش کشیدن ، سرفه ، عطسه و نشستن در کنار بیمار (در مکان های عمومی مثل مترو ، اتوبوس و…) منتقل نمی-شود.

این ویروس از طریق نیش و گزش حشرات یا تماس با حیوانات(به غیر از شامپانزه و گروه خاصی از میمون ها) قابل انتقال به انسان نیست. پوشیدن لباس در فروشگاه برای خرید آن ، نمی تواند منجر به انتقال بیماری شود.

همچنین لمس دستگیره ، پول، تلفن، یا اشیاء دیگر عاملی برای انتقال ویروس ایدز نیست. این ویروس نمی تواند در اثر استفاده از حمام مشترک ، توالت عمومی ، نوشیدن آب ازشیرآب یا شنا در استخر به سایرین منقل شود.

تنفس فرد مبتلا نیز تاثیری در انتقال ویروس ندارد حتی خوردن غذا به صورت مشترک، نمی تواند انتقال ویروس ایدز به دیگران را در پی داشته باشد. استفاده از لوازم آشپزخانه مشترک نیز تاثیری در انتقال ویروس ندارد.

هیچ گزارشی تاکنون مبنی بر اینکه کودکان مبتلا بتوانند از طریق غیر جنسی هم کلاسی های خود را به ویروس مبتلا کنند ، نشده است و کارمندان سالم بدون هیچ نگرانی می توانند در کنار کارمند مبتلا کار کنند.

این بیماری تنها از طریق خون آلوده ، ترشحات جنسی ، مادر به جنین ، تزریق خون و فرآورده های خونی آلوده ، مادر شیرده به نوزاد و استفاده از سرنگ و وسایل تیز و برنده قابل انتقال است.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: درمان قطعی ایدز کشف شد!

 هشدار وزیر بهداشت نسبت به گسترش ایدز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ