میل جنسی شما زیاد است، پس عناب بخورید!

jalalvand
عناب همان میوه ای است که شبیه سنجد است اما بافت داخلی آن متفاوت تر و البته به نظر خیلی ها خوشمزه تر از سنجد است. نظر متخصصین طب‌سنتی در مورد طبع عناب کمی با هم متفاوت است، برخی آن را از نظر سردی و گرمی معتدل و برخی کمی سرد می‌دانند و از نظر تری و خشکی برخی آن را معتدل و برخی کمی تر می‌دانند.

عناب برای افرادی که مزاج گرم دارند مناسب است و می‌تواند احساس تشنگی ، داغی و التهاب را در این دسته از افراد کم کند. آن دسته از افرادی که دچار خشونت صدا یا سرفه هستند می‌توانند از میوه عناب استفاده کنند، این میوه سینه را نرم می‌کند.

برای این منظور باید 12 گرم عناب را در 250 سی‌سی آب جوشاند و پس از صاف کردن آن را نوشید. عناب خواص دیگری هم دارد برای مثال، این میوه می‌تواند در کاهش تنگی نفس و درد سینه موثر باشد.

یکی دیگر از خواص عناب، ملین بودن آن است، افراد مبتلا به یبوست می‌توانند برای رفع مشکل خود از دم کرده ، جوشانده یا حتی میوه تازه و خشک آن استفاده کنند. افرادی که دچار مشکل ضعف گوارشی هستند و احساس می‌کنند غذا سر دل‌شان می‌ماند، نباید در خوردن عناب زیاده‌روی کنند.

مصرف زیاد عناب می‌تواند باعث کاهش نیروی جنسی شود و ترشح اسپرم را کم می‌کند در نتیجه آن دسته از افرادی که قصد دارند بچه‌دار شوند، باید از خوردن این میوه بپرهیزند یا برای رفع این مشکل، عناب را همراه با عسل بخورند.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: وقتی گیاهان زبان باز می‌کنند…

عناب خاصیت درمانی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ