این نوزاد تازه متولد شده در واقع ۱۲ سال سن دارد+عکس

مهرناز زاوه
چین تولد نوزادی را جشن می‌گیرد که جنین‌اش بیش از ۱۲ سال پیش در آزمایشگاه بارور شده بود.

چین تولد نوزادی را جشن می‌گیرد که جنین‌اش بیش از ۱۲ سال پیش در آزمایشگاه بارور شده بود. در حالیکه بیش از یک دهه از انجماد جنین این نوزاد می‌گذرد، او در روز چهارشنبه در بیمارستان تانگدو متولد شد. این یک تجربه شوم نیست، بلکه برعکس داستان موفقیت آمیزی است که می‌تواند امیدبخش تمام زنانی باشد که در سرتاسر دنیا از مشکلات ناباروری رنج می‌برند.
به گزارش خبرگزاری چین، یک زن ۴۰ ساله که از سندرم تخمدان پلی کیستیک و انسداد لوله‌های فالوپ رنج می‌برد، در سال ۲۰۰۳ و پس از گذراندن یک دوره لقاح خارج رحمی، جنین نوزادش را برای انجماد به آزمایشگاه می‌سپارد و ۱۳ سال بعد، زمانی که قانون تک فرزندی از دستور کار دولتمردان چین خارج شد، فرزند دومش را به دنیا آورد.

وقتی او برای اولین بار درمان ناباروری‌اش را آغاز کرد، پزشکان ۱۲ عدد از تخمک‌های او را برداشتند تا با استفاده از اسپرم شوهرش آنها را بارور کنند. آنها دو عدد از تخمک‌ها را برای لقاح مصنوعی به کار گرفتند و نه ماه بعد، او توانست یک نوزاد پسر سالم را به دنیا بیاورد. سایر تخمک‌ها منجمد شده و به هزینه شخصی بیمار در بیمارستان ذخیره شدند تا در صورت لزوم برای تولد یک نوزاد دیگر به کار گرفته شوند.

از هفت جنین منجمد شده، سه جنین سالم ماندند که یکی از آنها نوزاد پسری بود که همین هفته به دنیا آمد.
منبع: metro

دختر ۱۹ ساله جسم یک بچه‌ی ۲ ساله را دارد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ