با این کارها از ترک پاشنه پا خداحافظی کنید! (قسمت اول)

jalalvand
ترک پا به این معنی است که پوست شما به شدت خشک شده. برای از بین بردن این ترک ها از روش های زیر استفاده کنید.

پاشنه پا هنگامی که پوست به شدت خشک می شود ، ترک می خورد و مشکل آن جدی است. ترک پا باید سریع درمان شود تا از درد،خون ریزی و حتی عفونت، جلوگیری گردد.

آلن کی. پزشک در لوئیز ویل می گوید: پوست پا را باید کاملا مرطوب نگه داشت و ضخامت پوست را، به روش های مختلف کاهش داد. برای کاهش ضخامت پوست ،می توانید از دارو های مختلفی استفاده کنید ؛ ولی این روش کمی مشکل است.

مرطوب کردن پاشنه پا:

ترک پا به این دلیل بوجود می آید که پوست شما بقدری خشک است که نمی تواند فشار وارد بر آن را تحمل کند. بهترین روش درمان این است که رطوبت را به پوست خود برگردانید.

درمان ترک ها ،فقط به دلیل زیبا تر کردن پاهای شما نیست، بلکه ترک پا، می تواند مشکلات جدی برای شما بوجود بیاورد.

شکاف یا ترک پا ممکن است عفونت کند و شما مجبور شوید با آنتی بیوتیک های موضعی آن را درمان کنید. برای جلوگیری از عفونت، ترک های عمیق ، باید توسط پزشک معالجه شود.گاهی اوقات هم می توان از چسب های پزشکی برای از بین بردن ترک ها، استفاده کرد.

چرب کردن پا:

دراینجا چند روش برای از بین بردن ترک ها گفته شده:

از کرم های خوب استفاده کنید. به دنبال کرم های مرطوب کننده غنی وسنگین برای پوست خود باشید، کرم های چرب برای پاشنه های خشک و ترک خورده بهتر است، برای نتیجه بهتر بلافاصله بعد از حمام ، پوست خود را چرب کنید.

از وازلین استفاده کنید. ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا وازلین خوب جذب شود، اما استفاده از آن روشی بسیار خوب برای از بین بردن ترک هاست. شب ها قبل از خواب ، پاهای خود را آغشته به وازلین کنید.یک جفت جوراب راحت بپوشید و اجازه دهید هنگامی که خواب هستید ، کاملا جذب شود.

از صابون های مرطوب کننده استفاده کنید. تمیز نگه داشتن پاها بسیار مهم است، اما استفاده از صابون های خشک، پوست شما را خشک تر می کند. از یک شوینده ملایم، برای مرطوب نگه داشتن پاها، استفاده کنید.

زیاد آب بنوشید.وقتی به اندازه کافی آب نمی نوشید، دهان و گلوی شما خشک می شود و همین اتفاق برای پوستتان هم می افتد، برای آب رسانی به پوست و از بین بردن ترک ها زیاد آب بنوشید.

لطفا ادامه مطلب را در «با این کارها از ترک پاشنه پا خداحافظی کنید! (قسمت دوم)» بخوانید

منبع: مجله پزشکی مادر- medicinenet.com

لینک مرتبط: درمان ترک پاشنه‌ پا

درمان خانگی ترک پاشنه پا با شلغم

علت ترک پاشنه پا و راه درمان آن چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ