پزشک قصی القلبی که بیمار بدحال را بی دلیل ویزیت نکرد، اخراج میشود؟

faateme1366
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین جزئیاتی بیشتری را درباره اخراج پزشکی که بیماران اورژانسی را در ایام نوروز مداوا نکرده بود، ارائه کرد.

پزشک متخصصی روز هشتم فروردین ۱۳۹۵ در یکی از مراکز آموزشی – درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین از معاینه بیماران اورژانسی امتناع کرد و در نتیجه این اقدام به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرارداد وی با این دانشگاه لغو شد.

منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این باره به سلامت آنلاین گفت: این دکتر جراح متخصص چشم بیمارستان بوعلی قزوین در تعطیلات نوروزی کشیک بوده است و در حالی که چند مریض بدحال، مجروح و تصادفی را به بیمارستان آورده بودند که آسیب چشمی دیده بودند، وی از بر سر بالین بیماران حاضر نمی‌شود و از ویزیت بیماران مجروح امتناع می کند.

وی افزود: این پزشک در شیفت کشیک خود حاضر نمی شود و حتی زمانی که با وی تماس تلفنی گرفته می‌شود نیز از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کند و به تلفن‌های هیات رئیسه بیمارستان نیز واکنشی نشان نمی‌دهد.

مهرام با اشاره به اینکه این پزشک در پاسخ به تلفنهای انجام شده به فحاشی و بددهنی هم پرداخته است، اظهار داشت: ایشان در این باره بهانه آورده که کارانه‌های پرداختی به وی کم است و از معاینه بیمارانی که شرایط بسیار بدی داشتند، نیز خودداری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: وی سرانجام با دعوا و درگیری و مداخله همه مسئولان عصر آن روز به بیمارستان می‌رود و بیماران را معاینه می‌کند که در‌‌ همان زمان نیز رفتار ناشایستی داشته و بددهنی می‌کند.

وی افزود: بنابراین من در این زمینه نامه‌ای نوشتم که نه تنها قرارداد ایشان با دانشگاه علوم پزشکی لغو شود، بلکه در تمام واحدهای تابعه نیز وی اجازه ورود و کار را نداشته باشد.

مهرام با بیان اینکه این پزشک سابقا ً در بیمارستانهای سیستان و بلوچستان نیز چنین رفتاری را داشته است، خاطر نشان کرد: در آنجا نیز به همین دلیل و رفتار نامناسب این پزشک اخراج شده است و یک مرحله اخراج از بیمارستان را نیز در شهر ایرانشهر تجربه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متاسفانه ما از سابقه این پزشک متخلف اطلاع نداشتیم و بعدا متوجه شدیم که وی چنین رفتاری را نیز در گذشته داشته است.

وی افزود: رسانه‌ای شدن این خبر باعث شد که همه بدانند که ما با کسی تعارف نداریم و اگر قرار باشد کسی بخواهد کار انجام ندهد و برای مردم مشکل ایجاد کند، تحمل نمی کنیم.

مهرام در پاسخ به اینکه بهانه اصلی این پزشک برای عدم خدمت رسانی مالی بوده است ،اظهار داشت: این پزشک فردی بی‌تعهد است که موضوع پرداخت مالی را بهانه کرده است و پایبند به اخلاق حرفه‌ای و انسانی خود نیست، چرا که کارانه‌های این پزشکان کم نیست و متناسب با کار و طبق قانون به آن‌ها پرداخت می‌شود. اما کسی که کار نکند کارانه هم نمی‌گیرد و بحث کمبود کارانه و دریافتی بهانه‌ای بیش نیست.

منبع: سلامت آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ