راه‌حل‌هایی برای آزاردهنده‌ترین مشکلات زیبایی شما-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سعی کنید دندان‌هایتان را با خمیری متشکل از جوش شیرین و آب چند بار در طی ماه بشویید تا مواد لکه کننده سطح آن از بین رفته و یک تا دو درجه سفیدتر شوند.

در قسمت اول با برخی مشکلات زیبایی و راه‌‌حل‌هایی برای رفع آنها آشنا شدید. در اینجا موارد دیگری را بررسی می‌کنیم.
مشکل: از بین رفتن رنگ مو
راهکار شخصی: آبی که از دوش حمام سرازیر می‌شود حاوی مواد معدنی مانند مس و مواد شیمیایی مانند کلر است که می‌تواند باعث تغییر رنگ موهایتان شود. بهتر است دستگاه تصفیه‌ای روی سردوشتان نصب کنید، تا به کمک آن از رنگ موهایتان حین شستشوی روزانه محافظت کرده باشید. به خاطر داشته باشید که حتی با استفاده از یک دستگاه تصفیه، از بین رفتن رنگ موهایتان به طور تدریجی اجتناب ناپذیر است. اگر چنین اتفاقی افتاد، از محصولات براق کننده خانگی استفاده کنید تا میزان برق موهایتان را افزایش دهید.
مشکل: موهای زیرپوستی 
راهکار شخصی: اگر موهای زیرپوستی دارید، التهاب و جای سرخ ناشی از آن به خاطر عفونت باکتریایی در زیر پوست است. سعی کنید با به کار بردن لوسیون یا روغنی که حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است مانند روغن درخت چای یا روغن اسطوخدوس به طور روزانه محل آن را تمیز نگه دارید. از مالیدن الکل یا محصولاتی که ترکیبات الکلی دارند خودداری کنید. این محصولات باعث خشکی پوست و التهاب و تورم آن می‌شوند.
مشکل: لکه‌های قهو‌ای
راهکار شخصی: رها شدن از شر لکه‌های قهوه‌ای روی پوست، پروژه‌ای بلندمدت است که مستلزم استفاده  مداوم از ترکیبات شفاف کننده مانند لیکوریک و کوجیک اسید بوده و شاید هم به چند جلسه لیزردرمانی نیاز باشد. اما اگر همین حالا به دنبال راهکاری برای ترمیم آن هستید، بهتر است به شکل ماهرانه‌ای محل مورد نظر را آرایش کنید. نخست، کانسیلر خاصی را که یک یا دو رنگ روشن‌تر از کرم پودرتان است با برس روی لکه بمالید، و بعد مقدار کمی از کرم پودری را که همرنگ لکه است روی آن قرار داده و خوب ترکیب کنید به نحوی که دیگر مشخص نباشد.
مشکل: تَرَک‌های پوستی
راهکار شخصی: محققان دریافته‌اند که زنان بارداری که از کرم‌های حاوی ویتامین E استفاده می‌کنند نسبت به آنهایی که از آن استفاده نمی‌کنند، میزان ترک‌های پوستی کمتری دارند. از طرفی می‌توانید از کرم‌های حاوی رتینوئید مانند کرم رنوا با نسخه پزشک استفاده کنید و آن را روی محل مورد نظر بمالید چرا که باعث تولید کلاژن جدید در محل مورد نظر شده و ترک‌های پوستی موجود را با سایر قسمت‌های پوستتان ترکیب و یکی می‌کند.
مشکل: پوسته پوسته شدن لب‌ها
راهکار شخصی: یکی از بدترین کارهایی که ممکن است برای لب‌های پوسته پوسته انجام دهید، زبان زدن به آنهاست. وقتی بزاق دهان تبخیر می‌شود، هر نوع روغن طبیعی را که روی لبتان وجود دارد از بین می برد. به جای این کار سعی کنید با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده ضد حساسیت مانند روغن بادام، روغن کره کاکائو و موم، رطوبت را روی آن حفظ کنید. راهکار دیگر، دو تا سه دفعه مالیدن روغن زیتون برای نرم و روغنی شدن باکتری‌های موجود بر روی لب‌هاست؛ روغن زیتون دارای خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و مرطوب کننده است.
مشکل: دندان‌های زرد
راهکار شخصی: سعی کنید دندان‌هایتان را با خمیری متشکل از جوش شیرین و آب چند بار در طی ماه بشویید تا مواد لکه کننده سطح آن از بین رفته و یک تا دو درجه سفیدتر شوند. این دانه‌ها باعث خنثی شدن لکه‌ها شده و دندان‌ها را صیقل می‌دهند. از طرفی آنقدر حالت سایندگی ندارند که به مینای دندان برسند. به خاطر داشته باشید که استفاده زیاد از جوش شیرین ممکن است باعث ساییدگی مینای دندان شود.
مشکل: رژ لب تیره 
راهکار شخصی: نخست مسواک خود را بردارید و به آرامی آن را روی لب‌هایتان بمالید تا هر نوع اثر رژ لب از بین برود. سپس، لایه نازکی از پرایمر (یا آستر) هیدراته کننده را برای از بین بردن رطوبت و صاف شدن خط و خطوط لب‌ها روی آن بمالید تا لب‌هایتان صاف شود. خط لبی همرنگ رژ لبتان انتخاب کنید و آن را چند بار روی لبتان بکشید. در نهایت، یک دستمال را به طور خفیف روی لب‌هایتان قرار داده و از یک برس آرایشی بزرگ برای پخش کردن پودر روی آنها استفاده کنید.
منبع: prevention

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ