راه‌حل‌هایی برای آزاردهنده‌ترین مشکلات زیبایی شما-قسمت اول

مهرناز زاوه
وقتی مسائل ناخوشایندی در ارتباط با زیبایی ظاهری مانند پوسته پوسته شدن لب‌ها، ریش ریش شدن پوست ناخن و موهای زیرپوستی رخ می‌دهد، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که فورا قضیه را جمع و جور کرده و مشکل را برطرف کنید.

وقتی مسائل ناخوشایندی در ارتباط با زیبایی ظاهری مانند پوسته پوسته شدن لب‌ها، ریش ریش شدن پوست ناخن و موهای زیرپوستی رخ می‌دهد، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که فورا قضیه را جمع و جور کرده و مشکل را برطرف کنید. وقتی این اتفاق افتاد، مدیریت آنها به دست خودتان می‌تواند بسیار مفید باشد –‌البته به شرط آنکه بدانید چگونه آن را به خوبی درست کنید. یافتن اینکه چه راهکارهایی باعث بهتر شدن این شرایط افتضاح می‌شود می‌تواند تغییر ۱۸۰ درجه‌ای در شما ایجاد کند.
مشکل: قارچ ناخن
راهکار شخصی: وقتی که این نقاط را روی ناخن‌تان دیدید، آن را داخل محلولی متشکل از یک پیمانه سرکه و پنج پیمانه آب فرو ببرید –‌قارچ‌ها نمی‌توانند در محیط اسیدی زندگی کنند. محلول آب نمک هم می‌تواند محیط ناسازگاری برای قارچ‌ها ایجاد کرده، تعرق زیاد را کاهش داده و پوست را نرم کند، در نتیجه داروهای ضدقارچ می‌توانند به لایه‌های عمیق تر پوست نفوذ کنند. اگر مشکل روی پاهایتان رخ داد، آنها را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در ترکیبی متشکل از ۲ قاشق نمک در نیم لیتر آب قرار دهید. اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد یا تغییرات غیرعادی در بافت یا رنگ ناخن‌ها ملاحظه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است نشانه مشکل حادی باشد.
مشکل: ریشه ناخن
راهکار شخصی: به آرامی و با احتیاط با یک ناخنگیر این بخش‌های مرده پوست را بکنید (ترجیحا ناخنگیر را هرگز برای قسمت سفت پوست استفاده نکنید) و تا حد امکان سعی کنید با فرو بردن انگشت در روغن گرم نارگیل، از ریشه دادن پوست در آینده در اطراف ناخن پیشگیری کنید. ناخن‌ها را در روغن فرو ببرید تا عمیقا و به طور کامل هیدراته شوند، بعد آنها را داخل یک حوله خیس و گرم بپیچید. (قبل از این کار، حوله را داخل مایکرویو قرار داده و بعد چند دقیقه در هوای آزاد بگذارید تا خنک شده و باعث سوزش پوستتان نشود). این کار را یک بار در هفته انجام دهید.
مشکل: موی صاف
راهکار شخصی: اگر از هر نوع ابزار حجم‌دهنده‌ای برای موهای خود استفاده کرده‌اید و هنوز نتوانسته‌اید موهایتان را در وضعیت دلخواهتان قرار دهید که مثل پنکیک روی صورتتان صاف بماند، بهتر است از این شیوه خشک کردن با بلند کردن ریشه مو استفاده کنید: نخست با استفاده از موس یا فوم، یک دسته از موهای خود را از ریشه بردارید، بعد سرتان را برگردانید و موهایتان را به طور وارونه و به دور از پوست سرتان خشک کنید. با این کار مو به آرامی نمدار خواهد شد پیش از آنکه آن را به سمت بالا بدهید.
مشکل: شکنندگی مو
راهکار شخصی: وقتی از حمام بیرون می‌آیید، موهایتان را به جای حوله با استفاده از یک تی-شرتِ نخی کهنه فشار داده و خشک کنید (هرگز آنها را نمالید!). این کار باعث جذب رطوبت اضافی موها می‌شود و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. وقتی می‌خواهید موهایتان را مرتب کنید، این نکته را مد نظر قرار دهید: آشفتگی یا در هم بودن موها می‌تواند به ساییده شدن روپوست بیانجامد، ساقه داخلی مو را آسیب پذیرتر کرده و احتمال به هم خوردن آن را بیشتر کند. سعی کنید با شانه‌ای که زبانه‌های آن از هم فاصله دارند موهایتان را صاف کرده و آنها را از ریشه به سمت بالا شانه کنید و برای این کار تا حد ممکن از کمترین میزان ضربه‌های شانه استفاده کنید و اگر آنها را به عقب می کشید، بهتر است گره‌ای بزنید که چندان سفت نباشد. فشار ناشی از گره بسیار سفت در اطراف حالت دم اسبی موها می‌تواند باعث آسیب روپوستتان شده و دسته موهایتان را دچار شکنندگی کند. 
منبع: prevention

اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ