مادران پرمشغله! با این روش‌ها برای خودتان وقت بیشتری بگذارید

مهرناز زاوه
در این مطلب لیستی برای مادرانی که همیشه سرشان شلوغ است تهیه کرده‌ایم تا وقت بیشتری برای خود بگذارند.

من هیچ‌وقت جزو آن دسته از مادرانی نبودم که همه کار برای بچه‌اش می‌کند و هیچ کاری برای خود انجام نمی‌دهد. می‌دانید چرا؟ هیچ حسِ بدی بابت این کار ندارم. اگر آدم تنبلی باشم کارهای خانه و سلامت روانی‌ام در وضعیت خوبی نخواهد بود. منطقی است، نه مگر؟ اما شاید از این مسئله شگفت زده شوید که بسیاری از دوستان من که مادر هستند هیچ کاری برای خود انجام نمی‌دهند. من لیستی برای مادرانی که همیشه سرشان شلوغ است تهیه کرده‌ام تا وقت بیشتری برای خود بگذارند.
خودتان را در ماشین حبس کنید
اگر بچه‌ها در خانه هستند و جایشان امن است و با بقیه بازی می‌کنند، به پارکینگ خانه بروید و خودتان را در ماشین حبس کنید. یک کتاب با خودتان ببرید یا یک فنجان چای. با دوستی تلفنی صحبت کنید. ناخن‌هایتان را لاک بزنید. در تبلتتان فیلمی ببینید. هر کاری دوست دارید انجام دهید.
ماهی یک بار با دوستانتان قرار بگذارید؛ قراری که حتی اگر آسمان به زمین هم آمد مجبور شوید بروید
همیشه گفته‌ام که چقدر عاشق دوستانم هستم. من همیشه با آنها قرار می‌گذارم و می‌بینمشان و دست از این کار برنمی‌دارم. بسیاری از این قرارها در ماه پیش از آنکه هیچ کار خاصی صورت بگیرد برنامه‌ریزی می‌شود. آنها معمولا قرارهایی دائمی هستند. اگر پرستار بچه نتواند بیاید یا شرایطی پیش بیاید که ممکن باشد نتوانم دوستانم را ببینم، نقشه‌ی ۲ ، ۳ و ۴ هم در کار است. این قرارها در هیچ حالتی لغو نمی‌شود.
زودتر بیدار شوید
می‌دانم شاید مسخره باشد، اما خودم را مجبور می‌کنم تا کمی زودتر بخوابم و تلاش می‌کنم صبح‌ها زودتر بیدار شوم. واقعا از این کار حس خوبی دارم و روزم را بهتر آغاز می‌کنم و فرصت دارم چای بخورم، تمرین یوگای خود را انجام داده و کارهایی را که باید در روز انجام دهم بنویسم.
به خودتان چیزهایی را یادآوری کنید
همیشه سعی می‌کنم به خودم یادآوری کنم که یک سری کارها را انجام دهم. هر هفته ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنم که به من یادآوری می‌کند کاری برای خودم انجام دهم. هرچقدر این نوع ایمیل‌ها بیشتر جلوی چشمم باشد نتیجه‌ی بهتری دارد.
منبع: parenting

احتمال افسردگی بیشتر برای عزیز دردانه‌ی مادر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ