چیزهای عجیب و جالبی که متخصصین پوست دیده‌اند-قسمت اول

مهرناز زاوه
در این مطلب برخی از عجیب‌ترین مواردی را که متخصصان پوست در بیمارانشان دیده‌اند برایتان آورده‌ایم.

متخصص پوستی به نام ورمن ورالو روئل می‌گوید: پوست-پزشکی، تخصصی بسیار جالب در حوزه پزشکی است. با وجود تمام اعضای داخلی بدن، پوست ما در قسمت بیرونی و فضای آزاد به منظور لمس کردن، بوییدن و دیدن قرار گرفته است. از طرفی مسائلی مانند رنگ کردن، اصلاح کردن، پیرسینگ، برنزه کردن، تزریق ژل و غیره هم در موردش انجام می‌شود. در اینجا برخی از عجیب‌ترین مواردی را که متخصصان پوست در بیمارانشان دیده‌اند برایتان آورده‌ایم.
تغییر رنگ
دکتر دندی انگلمن می‌گوید: بیماری به مطبم آمد و رنگ بدنش از سر تا پا کاملا آبی شده بود. او معجونی خورده بود که آن را از نقره چسبناکی درست کرده بود تا بتواند خود را از سرما خوردن مصون بدارد. برخلاف ظاهر آبی رنگش، از این مسئله بسیار ذوق‌زده بود که در ۱۵ سال اخیر سرما نخورده است.
دکتر ربکا بَکست می‌گوید: بیش از چندین بار طی یک سال بیمارانی را دیده‌ام که با ظاهری نارنجی رنگ به من مراجعه می‌کنند. اغلب مواقع از برنامه‌های رژیمی با عصاره‌هایی استفاده کرده‌اند که مستلزم نوشیدن میزان زیادی هویج بوده که باعث شده رنگ پوستشان نارنجی شود – این بیماری را کاروتِنِمیا می‌نامند. با کاهش میزان مصرف آب هویج، رنگ این افراد هم به مرور محو می‌شود.
دکتر جاشوآ زیچنر از تجربه خود می‌گوید: مردی به مطب من آمد و شدیدا از رنگ آبی ران پا و ماهیچه‌های پشت پایش می‌نالید و یک هفته بود که دچار این مشکل شده بود. من خودم را آماده کردم تا عمل بافت‌برداری پوستی را انجام دهم و به اصطلاح کارِ خون را آغاز کنم، اما وقتی داشتم پوست را ضدعفونی می‌کردم تا آماده شود، رنگ آبی از بین رفت. مرد یک شلوار جین تازه خریده بود که قبل از شستن آن را پوشیده بود. رنگ آبی به خاطر پارچه جین، روی بدنش مانده بود.
دکتر زیچنر در خاطره‌ای دیگر به ما گفت: بیماری به خاطر بروز لکه‌ای قهوه‌ای که چند ماه بود روی بازویش ظاهر شده بود به من مراجعه کرد. این لکه نه خارش و نه سوزش داشت. وقتی پوست را کمی با الکل مالیدم و تمیز کردم، به طور معجره آسایی لکه از بین رفت. مشکل، آماس پوست به خاطر کثیفی بود. کثیفی و سلول‌های مرده که بر روی پوست جمع می‌شوند رنگ قهوه‌ای نسبتا بدی روی آن ایجاد می‌کند که با مالیدن و شستشو از بین خواهد رفت.
سوغاتی‌های ناجور
دکتر مارک پودوال تعریف می‌کند که: بیماری به من مراجعه کرد که پوست سرش دچار جراحتی شده بود و با مصرف آنتی بیوتیک هم خوب نشد. من مطمئن بودم که این جراحت به خاطر عفونتی قارچی ایجاد شده است، اما ترجیح دادم آزمایشش کنم. درست بود، این قارچ در آفریقا برای اولین بار شیوع پیدا کرده بود، بنابراین از بیمار پرسیدم که آیا اخیرا به آفریقا رفته است یا نه. او نرفته بود اما کلاهش چرا. او کلاه بافتنی‌اش را از یک دستفروش نیجریه‌ایی در خیابان خریده بود.
خاطرات دکتر سیمال دسائی هم جالب است. او می‌گوید: «مردی درست یک روز بعد از بازگشت از اوگاندا به من مراجعه کرد. غده کوچکی روی انگشت شصت پایش درآمده بود. در واقع کَکِ شن‌ها در پوست انگشتش نفوذ کرده بود – و همچنان زنده بود. این بیماری را تونگیاسیس می‌نامند.
دکتر آلیشیا کول می‌گوید: یک بارداشتم بیماری را معاینه می‌کردم که خالی روی قسمت راست شکمش درآمده بود. وقتی خال را از نزدیک بررسی کردم، دیدم که کمی تکان می‌خورد و فهمیدم که خال در واقع کنه بوده. به طور ناخودآگاه پریدم عقب و جا خوردم و این مسئله را به بیمار گفتم. خوشبختانه او فکر می‌کرد که مسئله مضحکی بوده و چندان جدی نیست. هر دوی ما خندیدیم و من «خال» را برداشتم.
منبع: prevention

«گوش الاغی» عمل زیبایی جدید جوانان تهرانی+عکس+توضیح روانشناس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ